وزیر اطلاعات:

رسالت وزارت اطلاعات ایجاد امنیت برای مردم است

وزیر اطلاعات وظیفه و رسالت وزارت اطلاعات را ایجاد امنیت برای مردم دانست و گفت: ما وظیفه داریم در جامعه امنیت برقرار کنیم تا مردم شادکامی و شادمانی را احساس کنند.
کد خبر: ۱۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 16May 2014

رسالت وزارت اطلاعات ایجاد امنیت برای مردم است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام "سیدمحمود علوی" وزیر اطلاعات در نشست هم اندیشی فعالان صنعت گردشگری که با حضور "مسعود سلطانی فر" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از فعالان و نمایندگان تشکلهای گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، وظیفه و رسالت وزارت اطلاعات را ایجاد امنیت برای مردم دانست و گفت: ما وظیفه داریم در جامعه امنیت برقرار کنیم تا مردم شادکامی و شادمانی را احساس کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وظیفه ما ایجاد فضایی مناسب برای فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم است، تلاش میکنیم تا جلوی خطرات را بگیریم و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) در خدمت مردم هستند، تصریح کرد: وجود امنیت در جامعه از بروز بسیاری از ناهنجاریها جلوگیری میکند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دولت ایجاد آسایش برای مردم و نقش آفرینی ملت در ساختن کشور است، ادامه داد: ما خدمتگزار مردم هستیم و این کشور برای ملتی است که باید در ساختن اقتصاد و فرهنگ کشورشان سهیم باشند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه بدون حضور مردم، دولت کاری از پیش نمیبرد، گفت: در طول تاریخ و در تمام دورانها، مردم مولد ثروت بودهاند و تاکید بر این بوده است که حجم دولتها کوچک باشد.

سید محمود علوی در ادامه به آموزههای اسلامی در رابطه با امر سفر اشاره کرد و افزود: در دین ما به گوشه گیری و انزوا توصیه نشده و حضور مردم در جامعه و نقش اجتماعی ملت مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در آموزههای اسلامی سفر رفتن و تکریم و گرامیداشت مهمان مورد توجه است، تصریح کرد: بر اساس روایاتی که از ائمه معصومین(ع) به جا مانده و آیاتی که در قرآن مجید آمده، سفر کردن و مشاهده آنچه بر ملتها گذشته توصیه شده است.

حجت الاسلام علوی، گردشگر خارجی را مهمان ملت و تکریم آن را وظیفه همگان دانست و یاد آور شد: مسئله گردشگری باید مورد توجه جدی قرار گیرد و میتواند به عنوان یکی از پایههای اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: گردشگری این ظرفیت را دارد که به یکی از راهکارهای آشنایی با انقلاب ما تبدیل شود، انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و صدور آن هم باید به شکل فرهنگی انجام شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: هر گردشگر خارجی که به کشور ما آمده پس از رویت واقعیتهای ایران همانند یک سفیر به جنگ رسانهای که دشمنان ما راه انداختهاند رفته و مبلغ فرهنگ ما شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از گردشگران خارجی ارزشهای فرهنگی و قوانین کشورها را رعایت میکنند، افزود: مردم کشورها به قانون کشورهای مقصد احترام میگذارند، هر فعالیتی به طور طبیعی آفتهایی به دنبال دارد که نباید گردشگری را به دلیل آفتهایی که ممکن است داشته باشد تعطیل کرد.

وی رواج فرهنگ گردشگری در کشور را راه حل جلوگیری از بروز آفتهای این صنعت دانست و گفت: با رشد و توسعه گردشگری ناهنجاریها در کشور از بین میرود، فرهنگ تکریم و گرامیداشت گردشگران باید رواج پیدا کند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهایی که حتی گوشهای از ظرفیتهای کشور ما را ندارند صنعت گردشگری رواج یافته و درآمد ارزی بسیاری عاید این کشورها شده است، ما باید با برنامه ریزی و همکاری همه دستگاهها و بخش خصوصی از جاذبههای فرهنگی و تاریخی کشورمان برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

وزیر اطلاعات توسعه و رونق گردشگری را یکی از بهترین راههای برون رفت از مشکلات تحریمها دانست و گفت: دیدگاه و جهت گیری ما در وزارت اطلاعات از میان برداشتن مشکلات و موانع است. در حال حاضر ویزای فرودگاهی در ۲ فرودگاه کشور صادر میشود که به زودی در ۲ فرودگاه دیگر این امکان در اختیار گردشگران ورودی قرار میگیرد.

حجت الاسلام علوی از لغو روادید با ۱۲ کشور خبر داد و افزود: وزارت اطلاعات بستر مناسبی را برای امکان لغو روادید با کشورها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: باید از محسنات گردشگردی استفاده کنیم و صدمات و آسیبهای آن را به حداقل برسانیم، رویکرد وزارت اطلاعات همکاری و کمک به رفع موانع رشد و توسعه گردشگری است.

وزیر اطلاعات در پایان تصریح کرد: تکمیل و احداث زیر ساختها باید مورد توجه قرار گیرد تا به زودی شاهد رشد این ضلع از اقتصاد باشیم که توانایی و ظرفیت صدور انقلاب و فرهنگ ما را دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار