داود فتحعلی بیگی:

متاسفانه تمام اساتید تئاتر آیینی و سنتی را از دست داده ایم

نمی توانیم بیش از انگشتان دست نفراتی را پیدا کنیم که مجدانه و با همت عالی پای این مقوله ایستادند تا این میراث به دست ما برسد.
کد خبر: ۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲ - 09August 2013

متاسفانه تمام اساتید تئاتر آیینی و سنتی را از دست داده ایم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر داود فتحعلی بیگی دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایشی های آیینی سنتی، در جلسه سیاست گذاری شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی گفت: اگر یک قرن هم روی تئاتر وارداتی کار نکنیم، به تئاتر دنیا هیچ لطمه ای نخواهد خورد، اما اگر به تئاترآیینی و سنتی توجه نکنیم شاید تا ده سال آتی برای همیشه فراموش شود، چون ما تمام اساتید و پیش کسوتانمان را در این حوزه از دست داده ایم.


وی افزود: متأسفانه تلاش های گسترده ای از سوی تشکل های اداری موظف برای حفظ و نگهداری این میراث نشده و اگر چنانچه آثار و علائمی از اینگونه پدیده های فرهنگی و هنری همچنان وجود دارد، به همت جوشش فردی بوده است؛ چه در زمان فعالیت استاد علی نصریان، چه در زمان فعالیت و حمایت دکتر محمد عزیزی و چه تلاش های بی وقفه دیگر اساتید این حوزه.


فتحعلی بیگی بیان کرد: اگر کنکاش کنیم، بدون اغراق نمی توانیم بیش از انگشتان دست نفراتی را پیدا کنیم که مجدانه و با همت عالی پای این مقوله ایستادند تا این میراث به دست ما برسد. ما نیز وظیفه داریم آن را به دست آیندگان برسانیم که این نیز با نگه داشتن افراد نمی شود، زیرا هیچکس جز خداوند جاودانه نیست.


وی با اشاره به اینکه تنها راه ممکن برای تربیت نیروها ایجاد کردن فرصت هایی علاوه بر جشنواره است، بیان کرد: همین تعداد نیروهای موجود را نیز انصافاً تک به تک پیدایشان کرده ایم و هر کدام از دوستان در جای خود توانسته اند یک نفر، دونفر، پنج نفر و .... را تا حدودی آماده کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار