معاون امنیتی وزیر کشور:

کمیته امنیتی ایران و پاکستان پس از سه سال فعال می‌شود

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: کمیته امنیتی ایران و پاکستان پس از سه سال فعالیت خود را از سر می‌گیرد و امنیت مرزها ارتقا می‌یابد.
کد خبر: ۱۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷ - 18May 2014

کمیته امنیتی ایران و پاکستان پس از سه سال فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی عبداللهی" معاون امنیتی وزیر کشور در گفتوگو با ایرنا، گفت: در سفر اخیر وزیر کشور به پاکستان مباحثی همچون موضوعات مرزی، تشدید کنترل مرز توسط پاکستانیها، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با تروریسم و ترددهای غیر مجاز مرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار بر این شده تا کمیتههای امنیتی دو کشور فعال شوند و موضوعات مطرح شده را دنبال کنند تا براساس موافقتنامه امنیتی مفاد موضوعات طرح شده اجرایی شود.

معاون امنیتی وزیر کشور به تشکیل کارگروه امنیتی چند ماه قبل در کویته اشاره کرد و گفت: یک کارگروه استانی چند ماه قبل در کویته شکل گرفت که جنبه استانی داشت.

عبداللهی درباره کمیته امنیتی دو وزارتخانه کشور ایران و پاکستان، گفت: به جز آن کمیته استانی یک کمیته امنیتی در سطح وزارت کشور دو طرف وجود دارد و در بند ۷ موافقتنامه امنیتی تصریح شده که باید فعال شود.

وی درخصوص این کمیته امنیتی و موافقتنامه امنیتی میان دو کشور اظهار کرد: موافقتنامه امنیتی به تصویب مجلس شورای اسلامی و مجلس پاکستان رسیده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه این کمیته قبلتر وجود داشته است، خاطر نشان کرد: این کمیته میتواند به استناد موافقتنامهای که به تصویب مجلسهای دو کشور رسیده به کار خود بپردازد.

عبداللهی تصریح کرد که این کمیته امنیتی بین دو وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است و البته دستگاههای دیگر هم عضو آن هستند؛ فعالیت این کمیته در سفر اخیر مورد تاکید قرار گرفته است.

وی یادآور شد: جلسات این کمیته امنیتی ۳ سال پیش در ایران برگزار شد و بنا بود به دعوت پاکستان تشکیل شود که به هر دلیلی این مهم شکل نگرفت و به تعویق افتاد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به اینکه آیا از سرگیری این جلسات پس از سه سال در ایران خواهد بود یا در پاکستان، گفت: هر کجا که طرفهای پاکستانی آمادگی دارند جلسات کمیته امنیتی را تشکیل میدهیم و منتظر اعلام پاکستانیها هستیم.

عبداللهی درباره سفر اخیر نواز شرف به ایران و تاثیر این دیدارها بر امنیت مرزهای دو کشور نیز گفت: امنیت مرزها قطعا بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از بحثهای مطرح شده در سفر مقامات پاکستانی به ایران، بررسی آخرین وضعیت "جمشید دانایی فر" پنجمین مرزبان گروگان گرفته شده بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ۱۵ اردیبهشت ماه جاری در راس هیاتی بلندپایه و به دعوت همتای پاکستانی به این کشور سفر کرد و پیرامون مباحث مرتبط میان دو کشور به گفتوگو پرداخت.

پس از بازگشت وزیر کشور "محمد نواز شریف" نخست وزیر پاکستان در ۲۱ اردیبهشت ماه وارد تهران شد و گفتوگوهایی را پیرامون همکاریهای دو جانبه با مقامهای ارشد کشورمان برگزار کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار