معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا مطرح کرد

بهره‌مندی مشمولان خارج از کشور از تسهیلات تردد

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، با اشاره به اینکه استفاده از تسهیلات تردد مشمولان خارج از کشور از ۹۲/۶/۱ آغاز شد، افزود: کسانی که سه سال اقامت پیوسته در خارج از کشور داشته باشند، در هرسال ۲ نوبت و در مجموع سه ماه می‌توانند به داخل کشور تردد کنند.
کد خبر: ۱۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 19May 2014

بهره‌مندی مشمولان خارج از کشور از تسهیلات تردد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "حجتالله واعظینژاد" در گفتوگویی گفت: روز گذشته "سردار صدرالسادات" رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن حضور در مرکز رسیدگی به امور ایرانیان واقع در ساختمان دبیرخانه شورای عالی، پاسخگوی مستقیم سوالات و مشکلات مطرح شده از سوی مشمولان مقیم خارج از کشور بود.

وی افزود: هموطنان ما در خارج از کشور طی تماس تلفنی با سامانه ۲۷۷۷ و همچنین ارسال پیامک، سوالات خود را مطرح کردند؛ در این برنامه که ۳ ساعت به طول انجامید به ۳۰۰ مورد تماس تلفنی و پیامک پاسخ داده شد.

معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی ناجا بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی مشمولان را در خصوص تردد به داخل کشور، معافیت خرید خدمت و معافیت تحصیلی برشمرد و تصریح کرد: بیشترین تماسها از کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس و آلمان بود؛ این درحالی است که این اقدام سازمان وظیفه عمومی ناجا، خرسندی و رضایت هموطنان ما در خارج از کشور را به دنبال داشت.
 
سرهنگ واعظینژاد در خصوص آخرین وضعیت اجرای معافیت خرید خدمت مشمولان خارج از کشور یادآور شد: براساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح از سال ۸۲ تا پایان مرداد ۹۲ این معافیت به اجرا درآمد، اما اجرای آن از ۹۲/۶/۱ متوقف و تسهیلات تردد مشمولان خارج از کشور جایگزین این معافیت شد.
 
وی در تشریح معافیت خرید خدمت گفت: کسانی که قبل از سال ۸۲ از کشور خارج شده و ۲ سال اقامت از سن ۱۳ سالگی در خارج از کشور داشته باشند با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان از خدمت معاف میشدند.
 
معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: استفاده از تسهیلات تردد مشمولان خارج از کشور از  ۹۲/۶/۱ آغاز شد که براساس آن، کسانی که ۳ سال اقامت پیوسته در خارج از کشور داشته باشند، در هرسال دو نوبت و در مجموع ۳ ماه میتوانند به داخل کشور تردد کنند؛ این تسهیلات شامل دانشجویانی که دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور هستند و همچنین فرزندان ماموران ثابت دولت که در خارج از کشور بسر میبرند، نمیشود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار