انفجارها در عراق صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت

با وقوع انفجارهای متعدد در تعطیلات عید فطر در عراق بیش از 90 تن کشته و صدها فرد دیگر مجروح شدند.
کد خبر: ۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶ - 11August 2013

انفجارها در عراق صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی ناآرامی ها در عراق طی هفته های اخیر تداوم یافته است که در روز گذشته با وقوع 17 انفجار در شهرهای مختلف این کشور 91 تن کشته و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.


به گزارش "الجزیره" قطر، به تایید مقامات وزارت کشور عراق با وقوع انفجارهای متعدد در بغداد و شهرهای مختلف عراق در تعطیلات عید فطر در روز شنبه صدها تن کشته و زخمی شدند و خسارات زیادی نیز به محل های انفجار وارد شده است.


گفتنی است در حالی در ماه های اخیر همچنان شاهد افزایش ناآرامی ها در این کشور هستیم که اختلافات سیاسی این کشور در حال تبدیل شدن به اختلافات قومی و مذهبی هستند و این امر می تواند با پیامدهایی مانند تمدید خشونت ها همراه شود.


در این رابطه البته می توان به حمایت ها و دخالت برخی کشورهای منطقه از گروه های تندرو و نزدیک به القاعده در عراق اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از علل اصلی گسترش خشونت ها نام برد؛ بدین نحو که برخی دولت ها مانند عربستان منافع خود را در تضعیف دولت مرکزی عراق و بی ثباتی در این کشور تعریف می کند با حمایت از این گروه ها در تداوم خشونت ها و فعالیت های تروریستی در این کشور نقش تاثیرگذاری داشته است.


همچنین شایان ذکر است پس از حملات تروریستی به دو زندان مهم در عراق و فراری شدن تعداد زیادی از زندانیان از جمله افراد عضو گروه های تروریستی، در روزهای اخیر بر میزان فعالیت این گروه ها نیز در عراق افزوده شده است و انفجار های اخیر را نیز می توان در ارتباط با این گروه ها تفسیر نمود.
 

نظر شما
پربیننده ها