سردار دکتر احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران:

سرعت مهم‌ترین عامل تصادفات است/ افزایش جریمه‌ها در گرو نظر دولت

فرمانده ناجا سرعت را مهم‌ترین عامل تصادفات دانست و گفت: با تغییر سرعت حوادث نیز تغییر می‌کند و متاسفانه میانگین خودروهای ما از ایمنی خوبی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۱۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹ - 20May 2014

سرعت مهم‌ترین عامل تصادفات است/ افزایش جریمه‌ها در گرو نظر دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دکتر "اسماعیل احمدیمقدم" فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه پنجمین همایش ملی مدیریت ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین مشکل در کشور ما مدیریت پس از تصادف است، چرا که ما مرکزی برای امداد و نجات نداریم؛ یعنی در جادهها جرثقیل و آتشنشانی وجود ندارد که اگر در جاده وسیلهای آتش بگیرد بتواند به آن کمک کند.

وی ادامه داد: در ۸ سال گذشته به طور میانگین یک نفر در صحنه کشته میشد و ۲ نفر نیز بعد از صحنه؛ ولی امسال این آمار به یک نفر در صحنه و یک نفر بعد از صحنه کاهش یافت. اگر بتوانیم کشتههای بعد از صحنه را کاهش دهیم ۳ هزار نفر از آمار کشتههای ما کم میشود.

فرمانده ناجا اذعان کرد: با توجه به شرایطی که در کشورمان وجود دارد شاید پیشروی ما در این مسیر کُند باشد، که این هم اشکالی ندارد، ولی هرگز عقبروی نداریم.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: بانک مرکزی اعلام کرده است که طی ۳ سال گذشته جریمهها ۲ برابر شده است که برای افزایش قیمت جریمههای امسال باید منتظر نظر دولت باشیم.

وی با اشاره به اینکه معاینه فنی در کشور متولّی ندارد، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما با نداشتن یک متولی سازماندهی شده برای معاینه فنی و نظام ضمانت اجرایی غیر محکم باعث لوث شدن معاینه فنی شده است، که باید به این مسال رسیدگی شود و با ارتقاء استانداردها و نظارت بیشتر پلیس شاهد کاهش تصادفات و سوانح باشیم.

فرمانده ناجا در پایان، سرعت را مهمترین عامل تصادفات دانست و گفت: با تغییر آن حوادث نیز تغییر میکند و متاسفانه میانگین خودروهای ما از ایمنی خوبی برخوردار نیستند. تا وقتی که سطح عمومی خودروها بهبود پیدا نکند و خودروها به استاندارد کافی نرسند شاهد کاهش تصادفات نخواهیم بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار