نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه:

روابط سوریه و ایران را در صورت پیروزی توسعه می‌دهم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت "در صورتی که در انتخابات پیروز شوم روابط با ایران را گسترش و به آموختن از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهم".
کد خبر: ۱۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ - 20May 2014

روابط سوریه و ایران را در صورت پیروزی توسعه می‌دهم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حسان النوری" در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: من به امید پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نامزدی خود را اعلام کردم و مخالفان خارجی را به رسمیت نمیشناسم. من یک رقیب انتخاباتی در داخل سوریه هستم. ۲۳ میلیون سوری به حل موضوع فلسطین و احقاق حقوق فلسطینیان اهمیت میدهند. زمانی که بحران در سوریه آغاز شد در ابتدای امر یک توطئه نبود، بلکه مطالبات مشروع مردمی بود. از سال ۲۰۱۲ این مطالبات به توطئه بزرگی تحت حمایت مالی و معنوی برخی از کشورهای عربی و ترکیه تبدیل شد. این توطئه به تدریج به جنگ جهانی علیه سوریه تبدیل شد و باید تروریسم ریشهکن شود.

"النوری" افزود: من معتقدم که کادر رهبری سیاسی کنونی در سوریه به شکل بسیار مطلوبی در حال حل و فصل و بحران کنونی است. درباره انتخابات نیز باید بگویم که چیزی به نام انتخابات کاملا دموکراتیک و شفاف و سالم وجود ندارد. من دست کمک و دوستی به سوی احزاب کوچک دراز و برنامه انتخاباتی خود را برای آنها تشریح خواهم کرد. ما دیگر دوره همهپرسی را پشت سر گذاشتهایم و نیاز به فرهنگ انتخابات داریم. همه موسسهها و نهادهای دولتی باید با همه نامزدها رفتار و برخورد یکسانی داشته باشند. نباید از یک نامزد علیه نامزدی دیگر حمایت کنند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات رقیب بشار اسد هستم و دشمن وی نیستم، و امیدوارم در این دور از انتخابات پیروز شوم. من در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سوریه روابط با ایران را توسعه خواهم داد و یادگیری از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را متوقف نخواهم کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار