سردار رادان در همایش کاربردی مدیریت بر جرم سرقت:

امسال بر موادفروشان و سارقان سخت خواهد گذشت/ مصادیق سرقت‌های آزار دهنده

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امسال بر موادفروشان و سارقان سخت خواهد گذشت، گفت: اگر موادفروشان خرد را دستگیر می‌کنیم باید برای مجدد دستگیر نشدن آن‌ها برنامه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ - 20May 2014

امسال بر موادفروشان و سارقان سخت خواهد گذشت/ مصادیق سرقت‌های  آزار دهنده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ "احمدرضا رادان" جانشین فرمانده نیروی انتظامی در همایش کاربردی مدیریت بر جرم سرقت اظهار کرد: سرقت منازل، مغازه، موتورسیکلت و خودرو چهار سرقت آزاردهنده مردم و تشکیل دهنده بیشترین جرمها و سرقتهاست که ما امسال میخواهیم با وجود تمام مشکلات، در حوزه مقابله با سرقت، به طور کارشناسانه وارد عمل شویم.

وی با اشاره به آمار کشتههای رانندگی در سال ۱۳۸۴ اذعان کرد: در آن زمان تولید خودروها به میزان بالایی انجام میشد که عامل تصادفات بسیاری بودند؛ اگر ما جلوی این پیشرفت تولید را نمیگرفتیم، قطعا تا به امروز ۶۰ هزار کشته را در سال شاهد بودیم، ولی با انجام کارهای کارشناسی، این آمار به ۱۷ هزار نفر رسانده شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: باید برای جلوگیری از سرقت برنامهریزی کنیم و پاسخ این سوال که "چرا سرقت راحت است؟" را بیابیم.

سردار رادان با بیان اینکه باید ببینیم در کدام موضعها جرم سرقت بیشتر است، بر انجام "عملیات پیشدستانه" تأکید کرد و گفت: باید کاری کنیم که به دزدان سخت بگذرد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید سازمان احیای جرم با مطالعه به این نتیجه برسد که چرا یکی از خودروهای داخلی کشور بیشترین سرقت را دارد. ما باید با طرحهای کارشناسانه و افزایش گشتهای پلیس، موضوعاتی که میتواند ما را به سرقت نزدیک کند بشناسیم.

سردار رادان تصریح کرد: امسال بر موادفروشان و سارقان سخت خواهد گذشت، اگر موادفروشان خرد را دستگیر میکنیم باید برای مجدد دستگیر نشدن آنها برنامه داشته باشیم.

وی همچنین در مورد سارقان مشهود که آزار و اذیت میکنند، گفت: طرحهای مناسبی باید داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانیم برخورد قاطعی با این سارقان داشته باشیم و از پس آنها برآییم.

جانشین فرمانده ناجا در پایان با اشاره به طرح "مکنا" گفت: نظام تشویق و تنبیه مانند "طرح مکنا" خواهد بود، یعنی ما باید از این روش برای مقابله با سرقت استفاده کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار