استمرار روند رو به ضعف ارتش رژیم صهیونیستی

آموزش نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی متوقف شد

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجموعه امنیتی این رژیم با چالش‌های بی‌سابقه در زمینه بودجه روبه‌رو شده است و امسال تمرینات نیروهای ذخیره ارتش به دلایل مالی متوقف می‌شود.
کد خبر: ۱۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱ - 20May 2014

آموزش نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی متوقف شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پس از آنکه روزنامه اسرائیلی «معاریو» به استناد افسران ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که توان ارتش در مقابل حزب الله لبنان کاهش یافته است، اکنون رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، از توقف آموزش نیروهای احتیاط (ذخیره) سخن گفت.

پایگاه خبری فلسطینی «عرب۴۸»، نوشت: «بنی گانتز» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از توقف تمرینات نیروهای ذخیره ارتش در امسال خبر داد؛ اقدامی که حاکی از فشار بر حکومت برای لغو کاهش بودجه امنیتی است.

گانتز گفت «متاسفانه اولویتهای ملی از جمله تصمیمهای مربوط به امنیت تغییر کرده است». وی که در خلال جشن تقدیر از سربازان ممتاز ذخیره سخن میگفت افزود مجموعه امنیتی با چالشهای بیسابقه در زمینه بودجه روبرو شده است و این موضوع پیامدهای ناگواری بر روی ارتش به جا میگذارد.

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت تصمیمهای مربوط به لغو بودجه نیروهای ذخیره، از مهمترین و دردناکترین تصمیمهایی است که در مورد مجموعه امنیتی در خلال چند روز اخیر منتشر شده است.

وی افزود: با تمام صراحت اعلام میکنم من از میزان آمادگی ارتش در زمان فعلی کنونی و وضعیت آینده نگران هستم و تمام تلاش خود را میکنیم که کاهش بودجه ارتش بر وضع امنیتی تاثیر منفی زیادی به جا نگذارد.

چندی پیش «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت وزارتخانه متبوعش با بحران مالی روبروست و به همین جهت فعالیتهای تمرینی نیروهای ارتش این رژیم محدود میشود.

وی با انتقاد از وزارت اقتصاد این رژیم به دلیل عدم ارائه کمکهای لازم، گفت: «ما با یک بحران روبرو هستیم. این ضربهای مهلک به فعالیتهای تمرینی است. ما مجبوریم میزان تمرینات هوایی، زمینی و دریایی را باز هم کاهش دهیم».

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار