سید ضیاء هاشمی :

سازمان سینمایی دفاع مقدس به جای پول، امکانات و تجهیزات در اختیار فیلمسازان قرار دهد

در حال حاضر سینمای ایران دارای استعدادها و نیروهای بسیار خوبی است که همه آنها به نوعی امتحان خود را پس داده اند. کاری که سازمان سینمایی دفاع مقدس باید انجام دهد این است که از بین این آدم ها دست به "انتخاب" بزند و بهترین ها را "انتخاب" کند.
کد خبر: ۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳ - 12August 2013

سازمان سینمایی دفاع مقدس به جای پول، امکانات و تجهیزات در اختیار فیلمسازان قرار دهد

سید ضیاء هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: سینمای دفاع مقدس در طول سالهای گذشته تجربیاتی داشته که اکثر این تجربیات ناموفق بوده است. مهمترین دلیل این ناموفقیت هم این بوده که در اکثر موارد کسانی برای سینمای دفاع مقدس تصمیم گرفته اند که کارمند بودند و می خواستند ساعت کاریشان را به پایان ببرند و حقوقشان را بگیرند اگر به جای این کارمندها چند نفر آدم اهل فن و دلسوز امورات سینمای دفاع مقدس را پیگیری می کرد حال و روزاین سینما بسیار بهتر از این چیزی بود که در حال حاضر مشاهده می کنیم.

وی افزود: انجمن سینمای دفاع مقدس و شهرک سینمایی دفاع مقدس می توانست با عملکرد خوبی که از خود به جای می گذارد کاری کند که سینماگران جذب دفاع مقدس شوند اما آن چیزی که در عمل اتفاق افتاده این است که آقای "جباری" به عنوان رئیس روایت فتح و آقای "شرف الدین" به عنوان رئیس انجمن سینمای دفاع مقدس بسیاری از فیلمسازان را از سینمای دفاع مقدس بیزار کرده اند.

تهیه کننده فیلم "روز شیطان" تصریح کرد: عملکرد دست اندرکاران این حوزه آن قدر بد بوده که فریاد اعتراض فیلمسازی مثل پرویز شیخ طادی که همه عمرش را وقف سینمای دفاع مقدس کرده است را هم بلند کرده است . من با همه احترامی که برای دوستان و مدیران سینمای دفاع مقدس قائل هستم می گویم که بزرگترین آسیب به سینمای دفاع مقدس از ناحیه مدیرانی مثل آقای "جباری" و "شرف الدین" وارد شده است. این دوستان ممکن است در جای دیگر خیلی خوب باشند ولی برای مدیریت در حوزه دفاع مقدس کارنامه خوبی از خود نشان نداده اند.

تهیه کننده فیلم "اعتراض" خاطر نشان کرد: در حال حاضر خبر افتتاح سازمان سینمایی دفاع مقدس در جامعه منتشر شده و همه از آن باخبر شده اند. اتفاقی که پس از این می افتد این است که عده ای رانت خوار با دهان باز به این سازمان مراجعه می کنند و پس از نشان دادن خود به عنوان یک آدم ارزشی و معتقد و دوستدار نظام درخواست بودجه می کنند تا فیلم بسازنند. درخواست من از دوستان سازمان سینمایی دفاع مقدس این است که تا جایی که می توانند امکانات و تجهیزات در اختیار فیلمسازان قرار دهند و از دادن پول پرهیز کنند. چون به محض اینکه پای پول وسط می آید پای دزدی و رانت خواری و حیف و میل بیت المال هم وسط می آید و همه را آلوده می کند.

سید ضیاء هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر سینمای ایران دارای استعدادها و نیروهای بسیار خوبی است که همه آنها به نوعی امتحان خود را پس داده اند. کاری که سازمان سینمایی دفاع مقدس انجام می دهد این است که از بین این آدم ها دست به "انتخاب" بزند و بهترین ها را "انتخاب" کند . "انتخاب" بحث بسیار مهمی در سینمای ما است که اگر با دقت صورت بگیرد هفتاد الی هشتاد درصد مشکلات را حل خواهد کرد.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار