مشروح/ فرمانده ناجا در پنجمین همایش مدیریت ترافیک خبر داد

کاهش ۳۶ درصدی کشته‌شدگان سوانح رانندگی/ "فرهنگ رانندگی" مغفول مانده است

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: متأسفانه مراکز معاینه فنی در کشور هیچ مسئولی ندارد و برای کنترل ایمنی خودروها باید برای کار گسترده‌ای انجام شود.
کد خبر: ۱۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ - 20May 2014

کاهش ۳۶ درصدی کشته‌شدگان سوانح رانندگی/

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دکتر "اسماعیل احمدیمقدم" فرمانده نیروی انتظامی در پنجمین همایش مدیریت ترافیک اظهار کرد: حوادث و سوانح رانندگی نه تنها از نظر مادی هزینههای جبران ناپذیری را برای ما به وجود میآورد، بلکه هزینههای جانی غیرقابل برگشتی را رقم میزند.

وی ادامه داد: نجات جان انسانها وظیفه بسیار مهمی است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: متاسفانه امروز فاقد ساختار متمرکز در سطح عالی برای تعیین اهداف کلان ترافیک، سیاستهای کلان آن و ایجاد هماهنگیهای هستیم و برنامه جامعی برای اینکه همه بخشها وظایف خود را بدانند، نداریم و این بزرگترین چالش ما در حوزه ترافیک است.

سردار احمدیمقدم تاکید کرد: پلیس چشم خود را روی واقعیتها نمیبندد و با هرگونه تخلفی که امنیت مردم را به خطر بیندازد، برخورد میکند.

فرمانده ناجا گفت: معاینه فنی معتبر و مدیریت صحنه تصادف از جمله عوامل مهم در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی است که با ایمنی وسایل نقلیه و تسریع در خروج ناوگان استانداردها میتوانیم شاهد کاهش سوانح در تصادفات باشیم.

سردار احمدیمقدم اظهار کرد: مهمترین عاملی که از آن غفلت میشود "فرهنگ رانندگی" است که با استمرار کار فرهنگی باید در این زمینه کارهای شایسته و گستردهتری نسبت به قبل صورت گیرد؛ در بخش بازدارندگی نیز قانون باید بهگونهای باشد که با افزایش نظارت پلیس، شاهد کاهش سوانح در تصادفات باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی کشتهشدگان، گفت: خوشبختانه در طول ۸ سال اخیر کارشناسان پلیس و ترافیک به این نتیجه رسیدهاند که علاوه بر ۳ عامل خودرو، جاده و راننده باید به عامل "مدیریت ایمنی" و "مدیریت پس از صحنه تصادف" نیز توجه ویژه شود.

سردار احمدیمقدم با ابراز تاسف از عدم وجود ساختار متمرکز ترافیکی در سطح عالی کشور گفت: ما باید به سمت ساختار کلان در سطح راهبردی و اجرایی حرکت کنیم تا یک مجموعه واحد در بحث مدیریت ترافیک در کشور شکل بگیرد.

فرمانده ناجا گفت: متأسفانه نه تنها برخی دستگاهها همکاری لازم در بحث کاهش تلفات و کنترل ترافیک را ندارند بلکه در جهتی عکس عملکردی اخلالگرایانه دارند و کاهش تعداد کیسه هوای یک خودروی خاص از ۲ کیسه به یک کیسه نمونهای از این اخلال است.

وی همچنین با اشاره به نقش جدی تحریمها در عدم پیشرفت خودروسازی کشور گفت: تحریمهای اخیر جنایتی از سوی دشمنان است تا زمینه افت خودروسازان و عدم رشد آنها فراهم شود ولی متأسفانه بخشی از خودروسازان نیز از این مسئله سوءاستفاده میکنند و در مورد وظایف خود کوتاهی میکنند.

فرمانده ناجا گفت: بحث ارتقای استانداردها و نظارت بر آن باید سختگیرانه باشد و نباید در این مسیر کوتاهی کرد.

فرمانده ناجا ادامه داد: تا ۱۰ سال پیش یک نفر در صحنه تصادفات جان خود را از دست میداد و ۲ نفر پس از تصادف اما امسال با بهبود شرایط موفق شدیم مرگ بعد از تصادف را به یک نفر برسانیم و کاهش ۳ هزار نفری در این مورد داشته باشیم.

سردار احمدیمقدم در پایان با انتقاد از بیسامانی موجود در مراکز معاینه فنی گفت: متأسفانه مراکز معاینه فنی در کشور هیچ مسئولی ندارد و برای کنترل ایمنی خودروها باید برای حل این مساله کار گستردهای انجام شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار