نعمت‌الله سعیدی کتابی درباره «حجاب» نوشت

نعمت‌الله سعیدی مسئله حجاب را در جنبه‌های مختلف بررسی و در کتاب «حجاب» به زودی به چاپ خواهد رساند.
کد خبر: ۱۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ - 22May 2014

نعمت‌الله سعیدی کتابی درباره «حجاب» نوشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "نعمتالله سعیدی" نویسنده، روزنامهنگار و منتقد ادبی به تازگی کتابی را با موضوع «حجاب» نوشته است که این اثر در آنده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

سعیدی معتقد است، ما در مورد حجاب به گونهای دچار مشکل هستیم، نخستین مشکل ما این است که آثار ارزشمند و معدودی چون «حجاب» مرحوم شهید مطهری در بین اندیشمندان و نویسندگان تداوم نیافته است. در صورتی که تقریباً سال به سال ما با شبهات و صورت مسألههای جدید مواجه میشویم که مخصوصاً نسل جوان حق دارد پاسخ سوالهای خود را از حوزه، دانشگاه و مجامع نخبگان مطالبه کند.

وی اضافه میکند: برخی از این شبهات به عنوان مثال ریشه روانکاوانه و روانشناسی دارد، گاهی اوقات اصولاً مفاهیمی تحت عنوان بدحجابی و بیحجابی (و کم حجابی) در داخل بحثهای زیباییشناسی مطرح میشود یعنی بدحجابی نوعی مبنای زیباییشناسی ظاهری پیدا میکند.

سعیدی ادامه میدهد: البته حجاب از منظر جنبههای مختلفی قابل طرح و بررسی است و از همه مهمتر با توجه به نقش ویژهای که در فرهنگسازی دارد باید به آن اهمیت فوقالعادهای داد. به طور اجمال میتوان با نگاه کردن به ظاهر افراد یک جامعه و نوع پوشش آنها پی به باورهای فرهنگی، مبانی جهانبینی و رویکردهای جهانداری و غیره آنها برد.

وی میافزاید: به طور خلاصه حتی میتوان به قول فلاسفه، انسان را به جای حیوان ناطق حیوان لباسپوش و یا حیوان با لباس نیز نام برد. یعنی در بین انواع گونههای جانوری تنها انسان که اشرف مخلوقات است، از لباس و پوشش استفاده میکند.

این روزنامهنگار و منتقد ادبی میگوید: شهید مطهری در کتاب «حجاب» صرفاً رویکردی شرعی، فقهی و حداکثر جامعهشناسانه داشته است در صورتی که همان طور عرض کردیم، حجاب از بسیاری از جنبههای دیگر نیز قابل طرح است که در این کتاب به آن پرداخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نعمتالله سعیدی متولد ۱۳۴۵ در اسدآباد همدان است که تاکنون نزدیک به یک هزار مقاله در حوزههای ادبی، دینی و فلسفه در روزنامههای مختلف نوشته و منتشر کرده است.

نظر شما
پربیننده ها