معاون نیروی زمینی ارتش خبر داد

پرواز پهپاد‌ها و مقابله با هلی‌برن دشمن فرضی در روز دوم رزمایش نزاجا

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با اشاره به جزئیات رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ از پرواز پهپاد‌ها و مقابله با هلی‌برن دشمن فرضی در دومین روز از رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ - 24May 2014

پرواز پهپاد‌ها و مقابله با هلی‌برن دشمن فرضی در روز دوم رزمایش نزاجا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "حسین شکوهی" معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش بیتالمقدس ۲۶ در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامههای این رزمایش اظهار کرد: در ۲۶ سال گذشته، همزمان و مقارن با عملیات بیتالمقدس و آزادسازی خرمشهر و به یاد آن روزها و دلاورمردیها، رزمایش بزرگ علمی و دفاعی بیتالمقدس در منطقه نصرآباد اصفهان به دور از همه تعلقات دنیوی و مادی، اجرا میشود.

وی افزود: با توجه به تهدیدات منطقهای و جنگهای آینده و به منظور آموزش دانشجویان دوره عالی و در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش، این رزمایش با تجهیزات به روز و آموزشهای تخصصی اجرا میشود.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش درباره اهداف این رزمایش بیان کرد: هدف اصلی از انجام این رزمایش، ارتقای سطح کیفی کارکنان بوده و در این رزمایش، اجرای عملیات به صورت ۲ طرفه بوده و زبدهترین نفرات در آن شرکت میکنند.

وی افزود: ارتقای سطح اعتماد به نفس فرماندهان، ارائه نوآوریها، تست انواع موشکها و اجرای جنگ عملیات روانی نیز از دیگر اساس این رزمایش به شمار میرود.

امیر شکوهی به عملیاتهای این رزمایش اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست، پهپادهای دشمن شناسایی را انجام میدهند و رزمندگان ما به صورت کاملاً پنهان بر روی زمین دیده نمیشوند و مخفی هستند و در ادامه نیز هواپیماهای بدون سرنشین دشمن منطقه را شناسایی کرده و بلافاصله نیروهای هوایی دشمن منطقه را بمباران میکنند و نیروهای شناسایی خودی وارد صحنه عملیات میشوند.

وی بیان کرد: در این مرحله رسته رده تأمینی وارد عملیات شده و علیه دشمن عملیات اجرا میکنند و عملیات شناسایی با رزم نیز توسط این نیروها انجام شده و آنها بلافاصله مخفی شده و به مرحله عملیات پدافند قاطع باز میگردند.

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در این مرحله دشمن تصور میکند عملیات نیروهای خودی تمام شده و قوای عمده دشمن وارد میشوند و ما کمین آتشباری به وسیله گردانهای توپخانه کاتیوشا را انجام داده و در این مرحله همه سلاحهای ما بدون نفرات بر علیه دشمنان وارد عملیات شده و دشمن متوقف میشود.

وی بیان کرد: در ادامه نیز دشمن عملیات هلیبرن انجام میدهد و پشت نیروهای ما عملیات اجرا میکند که با توجه به تمرینات صورت گرفته، عملیات ضد هلیبرن دورانی انجام شده و نیروهای دشمن نابود میشود.

امیر شکوهی گفت: دشمن بعد از ناکامی در این مرحله شیمیایی اجرا کرده و یگانهای ما عامل شیمیایی را علیه دشمن عملیاتی میکنند و در این بخش عملیات به شب رسیده و عملیات تک شبانه صورت میگیرد و فردا نیز با اجرای تک محدود روزانه، عملیات نیروهای خودی با کلیه ادوات و تجهیزات نظامی از جمله شلیک موشک «ام ۱۱۹» از تانک «تی ۷۹» انجام میشود و موشک «تاو» نیز توسط بالگرد کبری شلیک میشود.

وی خاطرنشان کرد: انواع سلاحها از بالگردها شلیک شده و در ادامه با پوشش خوب، عملیات آفندی صورت گرفته و باقیمانده دشمن نیز نابود میشود.

نظر شما
پربیننده ها