حماسه خرمشهر/ امیر قضات در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

حضور شجاعانه نیروهای هوانیروز با تفکر بسیجی در عملیات بیت‌المقدس

خلبان پیشکسوت هوانیروز با اشاره به نقش این نیرو در عملیات بیت المقدس گفت: نیروهای هوانیروز شجاعانه و با تفکر بسیجی در این عملیات غرور آفرین مشارکت کردند.
کد خبر: ۱۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ - 24May 2014

حضور شجاعانه نیروهای هوانیروز با تفکر بسیجی در عملیات بیت‌المقدس

امیر سرتیپ دوم رحمان قضات از پیشکسوتان هوانیروز با اشاره به نقش هوانیروز در عملیات بیت المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: هوانیروز در تمامی عملیات های هشت ساله دفاع مقدس نقش موثری داشته و می توان گفت هیچ عملیاتی نبوده که بدون حضور هوانیروز انجام شود.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس مسوولیت لیدر تیم های بالگرد کبری را برعهده داشتم  و هوانیروز از لحظات اولیه عملیات در منطقه نبرد حضور داشته و تا نزدیک جبهه اول به منظور پشتیبانی از نیروهای زمینی از موانع دشمن عبور می کردند.

امیر قضات افزود: هوانیروز مسوولیت هایی چون پشتیبانی از یگان های زمینی، پشتیبانی هوایی را در عملیات بیت المقدس به خوبی انجام داد.

پیشکسوت هوانیروز گفت: به هنگام عبور رزمندگان از جاده اهواز خرمشهرخلبانان بالگرد کبری هوانیروز وظیفه پشتیبانی و دفاع از این نیروها را داشتند چراکه این منطقه زیر نظر دشمن بود و گذر از این جاده به راحتی انجام نمی شد.

امیر قضات تصریح کرد: هوانیروز در مرحله سوم عملیات بیت المقدس پروازهای زیادی را از طرف نیروهای خودی به سمت مرز انجام داد و خلبانان با انواع هواپیمای حمل و نقل و ترابری در این عملیات مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: بالگردهای کبری، شنوک، 214 از جمله بالگردهای هوانیروز در این عملیات بودند که انتقال آذوقه، مهمات و نیروها را برعهده داشتند.

خلبان پیشکسوت هوانیروز گفت: نیروهای هوانیروز شجاعانه و با تفکر بسیجی در عملیات بیت المقدس مشارکت کردند و شهدایی را در این عرصه تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

امیر قضات گفت: شهید رادفر از جمله نیروهای هوانیروزی بود که بعد از حضور 45 روزه اش در غرب کشور برای عملیات بیت المقدس بدون وقفه و استراحت به منطقه جنوب آمد و بعد از ایثارگری ها و دلاورمردی هایی که از خود به جای گذاشت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی خاطرنشان کرد: هوانیروز در عملیات بیت المقدس 4 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که شهیدان تفضلی، رادفر، خدادادی و حراف از جمله این شهدا هستند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار