فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور خبر داد:

اعزام 900 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب از مهر سال جاری

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اعزام 900 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب جهت آموزش آمادگی دفاعی از تغییر محتوای کتاب آمادگی دفاعی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰ - 12August 2013

اعزام 900 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب از مهر سال جاری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار فضلی جانشین بسیج مستعفین، امروز در شانزدهمین دوره آموزشی فرماندهان حوزه های بسیج دانش آموزی و چهاردهمین دوره آموزشی سرمربیان آمادگی دفاعی سراسرکشور که در تالار ابن هیثم مرکز تربیت معلم شهد بهشتی مشهد برگزار شد تصریح کرد: 14 هزار مربی در دوره متوسطه نظام آموزش و پرورش کشور آمادگی دفاعی را تدریس می کنند که از این تعداد فقط 28 نفر بصورت تخصصی کار می کنند.

وی خاطر نشان کرد: قرار است با مصوبه آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی در محتوای درس آمادگی دفاعی تغییراتی ایجاد شود که این کار با همکاری پژوهشکده دفاع مقدس صورت می گیرد.

 سردار فضلی ادامه داد: درصدد هستیم  زمان تدریس این درس را از 2 ساعت به 3 ساعت افزایش دهیم و از طرفی از مربیانی که در زمینه تدریس این درس تخصصی ندارند استفاده نکنیم.

جانشین بسیج مستضعفین گفت: مربیان آمادگی دفاعی با برگزاری کارگروه های مشترک آموزش و پرورش، سپاه و بسیج تربیت می شوند تا بعد از این، افراد متخصص، آمادگی دفاعی را در مدارس تدریس کنند.

وی با بیان اینکه راهیان نور دانش آموزی برجسته ترین راهیان نور است اظهار داشت: کاروان راهیان نور دانش آموزی جهت آموزش آمادگی دفاعی با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفین از سال 89 بصورت آزمایشی با اعزام 350 هزار نفر شروع شد ودر سال گذشته این تعداد به چهار میلیون و 860 هزار نفر افزایش یافت.

سردار فضلی در ادامه افزود: قرار است از 13 مهر سال جاری یک میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند که از این تعداد 900 هزار نفر دانش آموز و 100 هزار نفر دیگر فرهنگیان هستند.

وی یادآور شد: یک میلیون و 150 هزار نفراز سراسر استان های کشور در تابستان سال جاری به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب به استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام غرب اعزام می شوند.

نظر شما
پربیننده ها