منوچهر محمدی :

کمیت گرایی بدترین آفت برای سازمان سینمایی دفاع مقدس است

توجه به برخی ویژگی ها و دستاوردهای فنی و تکنیکی که در هشت سال دفاع مقدس به دست آمده از دیگر مواردی است که تا کنون به آن پرداخته نشده است.
کد خبر: ۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸ - 12August 2013

کمیت گرایی بدترین آفت برای سازمان سینمایی دفاع مقدس است

منوچهر محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: موضوع دفاع مقدس بستر بسیار مناسبی است برای تولید فیلم های ارزنده که از جهات مختلف می توان به آن پرداخت و آن را از زوایای گوناگون مورد ارزیابی قرار داد. مهمترین کاری که ما در این حوزه می توانیم انجام دهیم انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان است.

وی افزود: قصه های مقاطع مختلف جنگ،  دستمایه بسیار خوبی هستند برای اینکه درمورد آنها فیلم بسازیم و آنها را به فیلم های ارزشمند و قابل تامل تبدیل کنیم.

تهیه کننده فیلم "طلا و مس" تصریح کرد: توصیه من به سازمان سینمایی دفاع مقدس این است که تا جایی که می تواند سمت پروژه های پرخرج و سنگین نرود و کارهای پروداکشن بزرگ را در دستور کار خود قرارندهد. ما درحوزه دفاع مقدس بیشتر به کارهای نو و تازه و بکر احتیاج داریم که بتوانند تماشاگر را جذب کنند.

تهیه کننده فیلم "زیر نور ماه" اظهار داشت: بدترین آفتی که معمولا چنین سازمان هایی را تهدید می کند گرایش به سمت کمیت گرایی و ارائه آمار و ارقام انبوه در پایان سال به عنوان بیلان کاراست. در صورتی که تولید چند فیلم  تاثیر گذار بسیار بهتر از تولید تعداد زیادی فیلم و سریال بی خاصیت و بدون تاثیر است. ما درحوزه دفاع مقدس به چند فیلم خوب در طول سال نیازداریم که بتواند تماشاگر سینما را با خود همراه کند.

منوچهر محمدی تاکید کرد: بهترین اتفاقی که در حوزه محتوای فیلمهای دفاع مقدس می تواند بیافتد این است که این فیلم ها به سمت کارهای ترکیبی سوق داده شوند. مثلا بحث های مربوط به دفاع مقدس ما با بحث خانواده و یا مثلا بحث های سیاسی و یا بحث های اقتصادی روز جامعه درهم آمیخته شوند و ارزشهای دفاع مقدس در حوزه های مختلف زندگی بازآفرینی شوند . توجه به برخی ویژگی ها و دستاوردهای فنی و تکنیکی که در هشت سال دفاع مقدس به دست آمده از دیگر مواردی است که تا کنون به آن پرداخته نشده است.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار