در سالروز حماسه سوم خرداد

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در قم برگزار شد

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم صبح امروز سوم خرداد همزمان با سی و دومین سالروز فتح خرمشهر در میدان امام خمینی(ره) و جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ - 24May 2014

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیت الله "سیدهاشم حسینی بوشهری" امام جمعه قم در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم طی سخنانی سی و دومین سالگرد پیروزی قهرمانانه نیروهای مسلح را در فتح خرمشهر به ملت ایران تبریک گفت و اظهار کرد: امروز روزی به یاد ماندنی در تاریخ ملت ایران و جهان است.

وی با اشاره به اینکه سوم خرداد روزی فراموش ناشدنی است و در خاطره ملت تا سالهای متمادی خواهد ماند، ادامه داد: بخش قابل توجهی از آیات قرآن به نصرتهای الهی اختصاص پیدا میکند و شاخصهایی برای نصرتهای الهی در قرآن بیان شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مبانی پیروزیها در قرآن به شکل روشن بیان شده است، آیهای از قرآن را مورد توجه قرار داد و گفت: ایمان به خدا که محرک باطنی برای انسان است موجب میشود که انسان به موفقیت پیشبینی شده برسد.

وی افزود: شاخصه دوم در این آیه استقامت در مسیر الهی است؛ استقامت در بردارنده مجموعهای اعمال صالح است و به معنای صبر و بردباری است؛ انسانهای مومن با اطاعت از پروردگار مشکلات را هموار کرده و در برابر مشکلات صبر پیشه میکنند.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از آیات قرآن کریم پیرامون نصرتهای الهی است، اظهار کرد: ایمان به خدا و استقامت و ایثار از مهمترین مشخصههای پیروزی از دیدگاه قرآن است چراکه در پرتو ایمان و باور قلبی حتی شکستهای ظاهری نیز مانع از تحقق هدف نیست.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اینکه مومنان در برابر دشمنان هراسی به خود راه نمیدهند، عنوان کرد: توفیقات هشت سال دفاع مقدس به خصوص حماسه فتح خرمشهر تفسیر آیات الهی و تحقق نصرت پروردگار بر روی زمین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون روزی نرسیده که با تحریم و تهدید دشمن روبهرو نباشیم اما با این حال مردم و نیروهای مسلح ما با ایمان و استقامت در برابر تهدیدات ایستاده و به هیچ وجه احساس سستی و ضعف نکردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز با وجود پیشرفتهای عظیم دفاعی و استقامت بیمانند ملت ایران همه استکبار جهانی به خصوص رژیم صهیونیستی از مواجهه با نظام اسلامی احساس خطر و ضعف میکنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به بهانه مذاکرات هستهای به دنبال خلع سلاح ماست اما به فضل الهی این ملت هیچگاه احساس ضعف و تسلیم نخواهد کرد.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور ادامه داد: ملت ایران هیچگاه پرچم تسلیم را بالا نبرده و به یاری خدا پرچم ایران اسلامی بر بلندترین قلههای دنیا خواهد درخشید.

حسینیبوشهری با اشاره به اینکه ملت ایران مسیری رو به پیشرفت را طی میکند، اظهار کرد: به همت سپاه، بسیج، نیروهای مسلح و مردم مقاوم ما باید کوشید تا کارهای به ظاهر ناشدنی به افتخارات بزرگ تبدیل شود.

امام جمعه قم با اشاره به نعمت رهبری و ولایت اظهار کرد: امروز وجود مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح امام، نعمت بسیار بزرگی است که در اختیار ملت ایران قرار دارد.

حسینیبوشهری عنوان کرد: دشمن امروز اعتراف و اقرار کرده که توطئهها و اهدافش پس از سخنرانیهای روشنگرانه مقام معظم رهبری نقش برآب میشود و این حاکی از عظمت و بصیرت والای رهبری در جهان است.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: ما در پرتو قرآن و ولایت شجاعانه در برابر دشمن ایستاده و به راه عزتمندانه خود با اقتدار ادامه میدهیم.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا در مسئله کشور عراق افزود: انتخابات کمنظیر عراق نتیجهای بر خلاف نظر آمریکاییها داشت و آنها بار دیگر در معادلات خود با شکست روبهرو شدند.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ما به هیچ وجه اجازه نمیدهیم دشمنان خدشهای به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی وارد کنند، تاکید کرد: با وجود مشکلتراشی دشمنان در مذاکرات هستهای ما آن قدر در مسیر آرمانهای خود مقاومت میکنیم که آنها سرعقل بیایند.

وی در خاتمه با اشاره به اقتدار و صلابت نیروهای مسلح کشور گفت: ما به هر دشمنی که بخواهد کوچکترین تعرضی به سرزمین ما داشته باشد تو دهنی بزرگی خواهیم زد و از عزت و تمامیت عرضی خود دفاع میکنیم

در پایان این مراسم، نیروهای مسلح استان به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) با برگزاری دسته عزاداری از محل صبحگاه به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند و فرارسیدن شهادت باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر(ع) را به دختر بزگوار آن حضرت تسلیت گفتند. .

نظر شما
پربیننده ها