جنبش تمرد زمینه ساز ثبت روز ملی بحرین/ منامه پایتخت شکنجه های شدید و سازمان یافته

مردم بحرین علی رغم همه سرکوبگری ها، قتل و کشتار حکومت آل خلیفه، خراب شدن منازل، مساجد، بازداشت و زندانی شدن و سخت ترین شکنجه ها، لغو تابعیت خود که از اساسی ترین حقوق شهروندی است، همچنان در مقابل خشونت و تروریسم و سلاح هایی که از نظر قوانین بین المللی استفاده از آنها ممنوع است، مقاومت و پایداری می کنند تا بتوانند شاهد تغییر شرایط ذلت بار کنونی خویش و اصلاح قانون اساسی باشند.
کد خبر: ۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۷ - 14August 2013

جنبش تمرد زمینه ساز ثبت روز ملی بحرین/ منامه پایتخت شکنجه های شدید و سازمان یافته

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جنبش تمرد واژه ای است آشنا که این روزها بسیار آن را می شنویم. تمرد به معنای نافرمانی و این جنبش را مردمانی بوجود آورده اند که می خواهند نافرمانی و عصیانگری کنند! نافرمانی از حکومتی که حقوق آنها را به رسمیت نشناخته و کمترین حقی برای آنها قائل نیست. در واقع نافرمانی از دیکتاتوری و استبداد، نافرمانی از قدرتهای استکباری و مستبدی که جز منافع خودشان به منافع سایرین نمی اندیشند. نافرمانی از حکومتی که خود جیره خوار و مستعمره دولت هایی است که دموکراسی، حقوق بشر، آزادی اندیشه و بیان را فقط در ظاهر پر زرق و برق شعار می دهند. نافرمانی و عصیان علیه استعمار و استبداد.

انقلاب مردم بحرین قدمت طولانی دارد. چندین سال است که مردم علیه حاکمان ظالم خود قیام کرده اند، اما به دلیل سانسور رسانه ای اخبار تظاهرات و فعالیت های آنان منعکس نشده است. همزمان با آغاز بیداری اسلامی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم منطقه و به پایان رسیدن افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی و سرنگونی حاکمان دیکتاتوری مثل بن علی در تونس، صدام حسین در عراق، مبارک در مصر بارقه امید بار دیگر بین ملت های مسلمان به وجود آمد که نتیجه آن خودباوری مردم کشورهای عربی و خاورمیانه شد.

از تاریخ  14 فوریه سال 2011 حرکت انقلابی مردم بحرین وارد سیر جدیدی شد. مردم در اعتراضات مسالمت آمیز خود خواهان احقاق حقوق خود، احیای کرامت و حقوق انسانی از دست رفته خود هستند که سالهای متمادی است حکومت آل خلیفه با بی اعتنایی کامل به راحتی از کنار آن گذشته و برای برآورده کردن خواست دولت های استکباری و اربابان خود دست به هر جرم و جنایتی زده اند به طوری که امروز می توان منامه را پایتخت شکنجه های شدید و سازمان یافته و برنامه ریزی شده نامید.

جنبش "تمرد" یا همان جنبش "14 آگوست" که با سالگرد استقلال بحرین از انگلیس مصادف شده است به مثابه دمیده شدن روح تازه در کالبد مردم بحرین برای احقاق حقوق خود می باشد. تشکیل این جنبش حاصل تلاش جوانان و فراخوان تمامی احزاب سیاسی و گروه های  بحرینی از مردم این کشور برای شرکت پر شور در تجمع سراسری است که می تواند به عنوان روز ملی بحرین در تاریخ ثبت شود. روزی که این کشور به معنای واقعی کلمه از چنگال حکومت ظالم و وابسته آل خلیفه انگلیسی تبار رهایی یابد و خود را برای انتخاب حکومتی مردمی و آزاد آماده کند.

از سوی دیگر جنبش تمرد بار دیگر موضوع بحرین را در منطقه و جهان، به جریان خواهد انداخت و انقلاب بحرین وارد مرحله جدیدی خواهد شد که در گذشته سابقه نداشته است.

مردم بحرین علی رغم همه سرکوبگری ها، قتل و کشتار حکومت آل خلیفه، خراب شدن منازل، مساجد، بازداشت و زندانی شدن و سخت ترین شکنجه ها، لغو تابعیت خود که از اساسی ترین حقوق شهروندی است، همچنان در مقابل خشونت و تروریسم و سلاح هایی که از نظر قوانین بین المللی استفاده از آنها ممنوع است، مقاومت و پایداری می کنند تا بتوانند شاهد تغییرشرایط ذلت بار کنونی خویش و اصلاح قانون اساسی باشند.

حکومت آل خلیفه نیز از زمانی که جنبش تمرد به راه افتاده است به تکاپو افتاده و با استفاده از امکاناتی که اربابان روباه صفتش گرفته، شدیدترین اقدامات سرکوبگرایانه و امنیتی را بر مردم و فعالان سیاسی بحرین اعمال کرده است و برگزاری تظاهرات و نشست های عمومی را در منامه پایتخت این کشور ممنوع کرده است.

اگر چه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نگرانی خود را در قبال تشدید مجازاتها و شکنجه ها و اوضاع حقوق بشردر بحرین اعلام کرده است، اما همچنان مردم بحرین شاهد سکوت مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل هستند.

در همین چارچوب شاه بحرین با نزدیک شدن زمان برگزاری تظاهرات گسترده مردم بحرین در روز 14 آگوست دستور به تشدید مجازات ها و دادن اختیارات بیشتر به پلیس بحرین داده است و با امنیتی کردن فضا و سرکوب شدید و سلب تابعیت معترضان  در صدد آن است که مانع حضور مردم در تظاهرات سراسری شود.

جنبش تمرد با فراخوان تظاهرات بزرگ 14 آگوست می خواهد برای رسیدن مردم به مطالبات به حق و قانونی خود مرحله جدیدی از اعتراضات را علیه رژیم آل خلیفه سامان دهی کند تا زمانی فرا برسد که مردم زمام امورشان را خود بدست گیرند و سرنوشت کشورشان را بدون دخالت بیگانگان  انتخاب کرده و رقم بزنند.

جنبش تمرد از صبح روز 14 آگوست ابتدا از روستاها شروع شده و مردم با سردادن ت"کبیر الله اکبر" از پشت بامها و تشکیل تجمعات کوچک خود به سمت منامه حرکت کرده و مقابل سفارت آمریکا تجمع خواهند کرد. مردم در 14 آگوست نشان خواهند داد که می توانند دور هم جمع شوند و نشان دهند می توانند برای خود تصمیم بگیرند و به هیچ وجه اجازه نخواهند داد که شخص یا حکومتی نایب آنها شده و به جای آنان تصمیم بگیرد.

هم اکنون همه فعالان و معارضین بحرینی، احزاب و گروههای سیاسی و همه جریانات فکری و مذهبی و بویژه جوانان بحرینی خود را برای تظاهرات گسترده روز14 آگوست آماده می کنند تا یکبار دیگر بتوانند روز استقلال واقعی خود از استعمار و سلطه حکومت های دیکتاتوری را جشن گرفته و روز ملی بحرین را در تاریخ به ثبت برسانند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار