ایمان قلبی و اخلاص در عمل رسم انسان های الهی است

استاندار گیلان با بیان اینکه راه شهدا با ایمان ساخته، با اخلاص هموار، با عدالت تثبیت وبا تقوایی می شود، گفت: شهدا انسان های الهی هستند ومظلومیت آنان باعث شده تا این چنین در دل ها ماندگار باشند.
کد خبر: ۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸ - 31August 2013

ایمان قلبی و اخلاص در عمل رسم انسان های الهی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کیهان هاشم نیا استاندار گیلان، در یادواره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین 257 شهید کارمند گیلان که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمت به مردم در برابر عظمت و ایثارگرهای شهدا ناچیز است، اظهار کرد: خدمت به مردم و ولایت پذیری از خصوصیات برجسته شهیدان رجایی و باهنر است.

وی با بیان اینکه راه زندگی با ایمان ساخته، با اخلاص هموار، با عدالت تثبیت و با تقوا طی می شود، افزود: کسی که ایمان و باور قلبی به الله دارد و وحدانیت خالق را می بیند و تعالی و کمالی می یابد، راه زندگی اش را پیدا کرده است. اگر در مسیر زندگی، اخلاص در عمل نباشد خطرات ما را تهدید می کند، ایمان و اخلاص در وجود شهدا بود و آنان زندگی شان را بر این اساس ساختند.

هاشمی نیا با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر نیز این اصول را رعایت کردند وبه تقوا رسیدند، متذکر شد: وجود این چهار شرط موجب بقا وماندگاری شهدا شده است، بنابراین مدیران باید از راه و رسم زندگی شهیدان رجایی و باهنر الگوبرداری کنند، شهدا انسان های الهی در نهایت اخلاص و ساده زیستی هستند و مظلومیت آنان باعث شده تا اینچنین در دل ها بنشیند، وکیل مظلوم بدون شک خداوند رحمان خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهیدان رجایی و باهنر مورد ظلم منافقین قرار گرفتند، یادآور شد: منافق توان دیدن شادی مومن را ندارد وسعی در تخریب این خوشی دارد، ناراحتی مومن برای منافق شادی آور است. شهدای مظلوم در فکر خدمت بودند؛ اما منافقین راضی به زنده بودن آنان نیز نبودند وناجوانمردانه آنان را به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از نفس واجرای حقایق را لازمه ایمان و اخلاص در عمل است، گفت: شهیدان رجایی و باهنر با خودشناسی و خداشناسی در راه اجرای احکام نورانی قرآن قدم گذاشتند و چنین مرتبه ای پیدا کردند، عامل تفاوت حکومت و انقلاب ما با دیگران در همین است با وجود این همه حجت و راهنما اگر بازهم گمراه شویم. مسیر را به درستی طی نکنیم در واقع نوعی خودکشی کرده ایم و همه چیز را از دست داده ایم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اخلاص در کارها وعدالت در امور باید مورد توجه مسئولان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، ادامه داد: مدیران مسئولان باید از قدرتی که دارد در جهت خدمت به مردم ورفع مشکلاتشان استفاده کنند، جمهوری اسلامی ایران بهترین های عالم در خادمین را داشته است. تمام تلاش ودغدغه مدیران و خدمتگزاران انقلاب  باید در جهت خدمت به مردم باشد.

وی با تصریح اینکه مردم زمانی احساس شادمانی و امنیت خواهند کرد که بدانند مسئولان و مدیران نیازشان را درک می کنند و در فکر رفع مشکلاتشان هستند، اضافه کرد: مدیران و مسئولان نظام باید در ارائه خدمات عدالت داشته باشند و با تواضع و خشوع خود را خادم و مامور ملت بدانند، قطعا با باور الهی و ایمان و اخلاص می توانیم مشکلات را حل و ایران را گلستان کنیم.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در پایان این مراسم شرکت کنندگان با مداحی و سینه زنی توسط حاج صادق آهنگران یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و257 شهید کارمند استان گیلان را گرامی داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار