شاید خون شهید بروجردی ما را بیدار کند

سردار شهید حاج ابراهیم همت، شش ماه پیش از شهادتش، درباره شهید محمدبروجردی گفته بود: «بروجردی شناخته نشد. نه بر ملت ایران و نه بر تاریخ ما شناخته نشده است. تصور من این است که زمان بسیاری باید سپری شود تا شناخته شود. شاید خون رنگین بروجردی، این بیداری را در ما به وجود بیاورد.»
کد خبر: ۲۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸ - 26May 2014

شاید خون شهید بروجردی ما را بیدار کند

خبرگزاری دفاع مقدس: علاوه بر فرماندهان عالی رتبه و شهید همت که شهید بروجردی را مسیح کردستان نامیدند، یکی از هم رزمان شهید بروجردی، در خاطره ای از این سردار شهید بیان داشته است: بعد از شهادت فرمانده، محور غرب، شهید ناصر کاظمی، شهید بروجردی که هیچ وقت لبخند از چهره اش محو نمی شد، کم تر لبخند به لب دیده می شد.

یک روزکه خیلی در فکر بود، رو به من کرد و گفت: «خواب دیدم من و ناصر با هم درعملیاتی بودیم. داشتیم داخل یک شیار می دویدیم و منطقه پر از آتش بود. ناصر با چالاکی جلوتر از من به سرعت می دوید. ناگهان شیار به یک جای بلندی می رسید که ناصر به راحتی گذشت و رد شد، اما من هر بار لیز می خوردم. یک دفعه ناصر دستم را گرفت و به سادگی مثل پرکاه مرا بالا کشید. وقتی بالا آمدم و تاریکی و ترسناکی پایین را دیدم، خدا را شکر کردم که آن جا نیستم. انشاالله من هم شهید می شوم.»

مدتی کوتاه پس از این ماجرا، وی که عمری در مبارزه بود، در اول خرداد سال ۱۳۶۲، وقتی برای پاک سازی مهاباد راهی آن جا شده بود، در ساعت دوازده ظهر بر اثر انفجار مین در جاده مهاباد ـ نقده به شهادت رسیدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار