سردار فضلی مطرح کرد

خنثی‌سازی توطئه‌های شوم صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله لبنان

جانشین رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه ابهت رژیم صهیونیستی توسط فرزندان حزب‌الله و به رهبری سید حسن نصرالله شکسته شد، گفت: حزب‌الله لبنان صهیونیست‌ها را از اجرای موفقیت‌آمیز نقشه‌های شومی که داشتند ناامید کرد.
کد خبر: ۲۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱ - 26May 2014

خنثی‌سازی  توطئه‌های شوم صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله لبنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش بزرگداشت سوم و چهارم خرداد روزهای آزادسازی خرمشهر و مقاومت دزفول با حضور سردار سرتیپ علی فضلی جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

در این مراسم سردار فضلی در سخنانی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر، مقاومت مردم دزفول و ذلت صهیونیستها که با اندیشههای ناب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری رقم خورد، سه حادثه بزرگ تاریخ بوده که به صورت پی در پی در روزهای سوم، چهارم و پنجم خرداد ماه تحقق یافته است.

وی افزود: سوم خرداد و فتح خرمشهر سمبل عملیات بیتالمقدس بوده که این عملیات در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ و در منطقه ای با وسعت ۷ هزار ۵۰۰ متر مربع در منطقه آغاز شد. دشمن به واسطه چهار مانع رودخانههای کارون، کرخه، اروند و هورالهویزه وارد صحنه شد که در ادامه و در چهار مرحله شاهد مقاومت و ایثار مردم و رزمندگان کشورمان بودیم.

سردار فضلی تصریح کرد: به واسطه موقعیت سنگینی که عملیات بیتالمقدس داشت منطقه فکه را به عنوان نقطه پشتیبانی این عملیات انتخاب کردیم و برای اجرای آن گردانهای زیادی هم پیشبینی شد که از جمله آنها میتوان به ۴۵ گردان ارتش و ۹۰ گردان بسیج اشاره کرد. امام راحل(ره) فرمودند که دوست دارم یک ید واحد را میان شما رزمندگان شاهد باشم که خوشبختانه همینگونه هم بود.

وی تأکید کرد: ما سختیهای بسیار زیادی را در فکه و در مقابل زرهپوشهای دشمن در منطقه رمر یک داشتیم، اما با عنایات خداوند منان و ائمه اطهار(ع) موفق شدیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: عراقیها چاره دیگری نداشتند و ناگزیر ناچار به فرار شدند که بخشی از آنها کشته، بخشی نیز زخمی و بخشی دیگر نیز اسیر شدند.

سردار فضلی تصریح کرد: حاج احمد متوسلیان فرمانده وقت سپاه محمد رسولالله(ص) معتقد بود که بگذارید ما ذلت دشمن را ببینیم و این نیروهای خسته را با نیروهای تازهنفس عوض نکنید.

وی تأکید کرد: لشکر دشمن از سه نقطه خرمشهر را در محاصره خود درآورده بود و ما نیز قرار گذاشتیم تا در سوم خرداد و در قالب دو گروه به فرماندهی شهیدان کاظمی و خرازی عملیاتی را آغاز کنیم و حتی به دلیل شرایط موجود در منطقه، نقشهخوانیها را هم در روز روشن انجام میدادیم.

سردار فضلی گفت: صدام به نیروهایش گفت شما در خرمشهر مقاومت کنید و من هم آن شهر را به بصره وصل میکنم؛ اما نیروهای با غیرت ما با هنر خود کاری کردند که نقشههای شوم او نقش بر آب شوند و حتی سرعت این نیروها چنان بالا بود که فرمانده دشمن، مجال خوردن یک لیوان چای را هم نداشت.

وی افزود: خرمشهر با عنایات حق تعالی آزاد شد و ۱۶ هزار کشته و زخمی و نزدیک به ۲۰ هزار اسیر دشمن را در این آزادی ملی داشتیم؛ امام خمینی(ره) نیز در همین باره فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و به راستی که اگر مددهای الهی، دعاهای رهبر کبیر انقلاب و مجاهدت مردم و رزمندگان ما نبود ممکن بود که این آزادی تحقق نیابد، اما اراده بلند رزمندگانمان فتح خرمشهر را آفرید و آنها این هدیه ارزشمند را تقدیم ملت ایران کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در چهارم خرداد سال ۱۳۶۵ هم اگر پایمردی مردم دزفول و اندیمشک نبود به این موفقیت نمیرسیدیم؛ عراقیها امکانات و نقشههای زیادی برای دزفول داشتند، اما نمیتوانستند در مقابل این مردم شریف، خداجوی، خداترس و مؤمن نقشههای شومشان را عملی و اجرایی کنند و در تحقق اهداف پلیدشان ناکام ماندند.

سردار فضلی تصریح کرد: مردم دزفول در مقابل بمبارانهای دشمن صبوری کردند و هرگاه که دشمن خانههای آنها را ویران میکرد این مردم دوباره میساختند و مردان بزرگی همچون کیانی و رشیدی در دزفول نقشآفرین بودند و مقاومتی مثالزدنی از خود نشان دادند.

وی در ادامه یادآور شد: در ۲۶ اسفند ماه گذشته گروهی از مسئولان اردوهای راهیان نور محضر مقام معظم رهبری مشرف شدند و با وجود اینکه این دیدار رسانهای نشده بود حدود ۵۰ هزار نفر از زائران راهیان نور هم حضور داشتند؛ معظمله در آن دیدار به وقایع و خاطرات دزفول و فعالیتهای اجرا شده پس از آن واقعه شیرین اشاره و خطاب به حاضران توصیههای کارساز و مهمی را بیان فرمودند.

سردار فضلی گفت: ما وظیفه داریم تا این روزهای ملی را بزرگ بشماریم و خاطرات آن دوران را برای کسانی که در آن روزگار نبودند به خوبیی تبیین کنیم، تا نسل نوجوان و جوان ما با دشمنان دیروز و مجاهدت رزمندگانمان آشنا شوند و همانگونه نیز با دشمنان امروز برخورد کرده و نقشههای شوم آنها را نقش بر آب کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ابهت رژیم صهیونیستی توسط فرزندان حزبالله و به رهبری سید حسن نصرالله شکسته شد، گفت: حزبالله لبنان صهیونیستها را از اجرای موفقیتآمیز نقشههای شومی که داشتند ناامید کرد. ما هم باید با تأسی از این منش در موفقیت و تحقق اهداف ارزشمند مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد و فرهنگ که شعار این سال بوده کوشا باشیم و مشتی محکم بر دهان دشمنانمان بزنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار