صفار هرندی:

روشنفکر‌ها می‌خواهند شهیدان بهشتی و مطهری را مصادره کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که می‌گفتند شهید مطهری هیچ نسبتی با جریان روشنفکری و حتی انقلابی ندارند، و امروز آن میراث شوم را با خود یدک می‌کشند، مدعی افرادی مانند مطهری شده‌اند.
کد خبر: ۲۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ - 26May 2014

روشنفکر‌ها می‌خواهند شهیدان بهشتی و مطهری را مصادره کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، آئین نکوداشت چهرههای برتر روزنامهنگاری انقلاب اسلامی و تجلیل از «رضا مقدسی» مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر صبح امروز با حضور جمع زیادی از اهالی مطبوعات و فرهنگ کشور در محل موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری برگزار شد.

در این نشست «محمدحسین صفار هرندی» در سخنانی با اشاره به اینکه روزنامهنگاری رضا مقدسی تابلوی زیبایی است از یک روزنامهنگار متعهد و دغدغهمند، اظهار کرد: ۲۰۰ سال است هرکه توانسته سعی کرده تکهای از داراییهای ما را جدا کند. بعد از جدا کردن مناطقی از کشور امروز مشاهده میکنیم که به دنبال دزدین مفاخر ما هستند. صِرف اینکه یکی از مفاخر این سرزمین از جایی عبور کرده، او را به نام خود ثبت میکنند.

وی افزود: کاری که امروز صورت میگیرد معرفی چهرههایی است که وفادار به انقلاب هستند و با ارزشهای اسلامی ایرانی ما گره خوردهاند تا مبادا روزی چشم باز کنیم و ببینیم اسمشان را دارند جای دیگری مینویسند.

صفارهرندی ادامه داد: آقای مقدسی آن فردی است که تصویر راهپیمایی میلیونی مردم کشورش برایش ارزشمندتر از عکس یادگاری کلینتون با سگش است. آن کسی است که برای کسانی که در سوگ کشته شدههای برجهای دوقلوی آمریکا سیاه میپوشند تریبون مهیا نمیکند. سیاهپوشانی که حاضر نبودند برای کشتهشدگان در راه این آب و خاک اظهار نظر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز عدهای شهیدان بهشتی و مطهری را نیز از همفکران خود میدانند. اینها کسانی بودند که شعار میدادند «بهشتی! طالقانی را تو کشتی». کسانی که میگفتند شهید مطهری هیچ نسبتی با جریان روشنفکری و حتی انقلابی ندارد، و امروز آن میراث شوم را با خود یدک میکشند، متاسفانه امروز هم مدعی افرادی مانند مطهری شدهاند؛ البته نمیتوانند او را مصادره کنند همانطور که شاعری مانند مولانا مصادره نشد.

صفار هرندی ادامه داد: اقدام موسسه همشهری از این حیث قابل تقدیر است که جلوی مصادره شخصیتهای فرهنگی و اثرگذاری مثل مقدسی به نفع جریانهای روشنفکری و ضد انقلاب را میگیرد.

الگوهای ما با نسلهایی است که میخواهند از آنها درس بگیرند نزدیک باشند

در ادامه این مراسم «امیر خوراکیان» قائم مقام دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب نیز در سخنانی گفت: به اعتقاد من نکتهای که امروز برایمان اهمیت دارد تناسب و نزدیکی میان الگوهای ما با نسلهایی است که میخواهند از آنها درس بگیرند.

وی با بیان اینکه الگو بودن نسبی است، افزود: نیازی نیست از الگوهای دستنیافتنی نام ببریم. به اعتقاد من آقای مقدسی چنین الگویی است که توانست حرفهاش را به همراه اخلاق با هم جمع کند.

تنها اخلاق، در دنیا و آخرت از ما دفاع میکند

یونس شکرخواه روزنامهنگار و سردبیر همشهریآنلاین در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به عنوان فرد، سازمان و آرمانهای سازمان به عنوان سه سطح از روزنامهنگاری عنوان کرد: موتور محرکه هر سه سطح اخلاق است. ما اگر حرفهای هستیم برای آن است که بتوانیم کارمان را درست و حرفهای انجام دهیم، نه اینکه تنها بر مبنای مهارتهایمان دست به هر کاری بزنیم.

شکرخواه افزود: اگر خبر ما متن و لید درست ندارد ایرادی نیست، اما درست نوشتن و احترام گذاشتن در خبر است که برای ما مهم است. یادمان باشد خبر در دنیا و آخرت از ما دفاع نمیکند، بلکه این اخلاق است که چنین وظیفهای دارد.

وی تعامل، بیحاشیه بودن، اهل تحمل بودن و استمرار داشتن در کار را از ویژگیهای رضا مقدسی در طول فعالیتهای مطبوعاتیاش عنوان کرد.

حجتالاسلام سید محمود دعایی مدیرعامل موسسه مطبوعاتی اطلاعات سخنران بعدی این مراسم بود.

وی گفت: شهادت میدهم ایشان به هیچ حرمتی در طول فعالیتهایش صدمه نزد، آبرویی را نبرد و حیثیت کسی را زیر سئوال نبرد. همواره دغدغههای خود را با شیوههای موثر دنبال کرد.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی اطلاعات اضافه کرد: ما توفیق داشتهایم از دستاوردهای خبرگزاری مهر با آرامش استفاده کنیم و دغدغهای برای صحت خبرهای آن نداشتهایم. مهر همیشه صادق و امین بود و همیشه با وسواس خبرهای خود را انتخاب میکرد.

نظر شما
پربیننده ها