"پهلوان پوریای ولی" به روایت مسعود جعفری جوزانی

دوره کودکی و جوانی "پهلوان پوریای ولی" در روزگاری اتفاق می افتد که ایران تحت اشغال مغول ها است و درآمد ارضی با زور و شکنجه از روستاییان گرفته می شده و به خزانه مغول ها واریز و عمده این مالیات ها صرف مخارج شخصی خان مغول و اطرافیان وی می شده است .
کد خبر: ۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹ - 30May 2013

مسعود جعفری جوزانی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت : تا کنون دوازده درصد از مراحل برنامه ریزی شده برای این اثر سپری شده چنانکه نگارش متن این سریال 36 قسمتی به طور کامل به پایان رسیده وطراحی نقشه سه بعدی دکورهای این سریال نیز انجام شده است. طبق برنامه ریزی های انجام شده کلیه نقاشی های مربوط به قرون 7 و 8 هجری جمع آوری شده و لباس ها و ابزار زندگی و سلاح جنگی این دوره نیز طراحی شده اند. " پوریای ولی" در گروه اجتماعی سیما فیلم تولید می شود.

نویسنده و کارگردان "درچشم باد " گفت : تمام شخصیت ها توسط برنامه ریز از فیلمنامه استخراج شده و انتخاب اولیه بازیگران توسط گروه کارگردانی انجام گرفته است.همچنین گروه تولید در سفرهایی که به کشورهای چین ، ترکمنستان و ازبکستان داشته با هنرمندان آن کشورها جهت ساخت شمشیر و تیرو کمان به توافق رسیده اند.شایان ذکر است برای این مجموعه  دو سال زمان فیلمبرداری در نظر گرفته شده و کار تدوین و صداگذاری نیز به طور همزمان انجام خواهد شد.

تهیه کننده و کارگردان "دل و دشنه " افزود : انتخاب بازیگر برای این سریال کار بسیار مشکلی است به علت اینکه ما تعداد بسیار زیادی بازیگر لازم داریم که مسلط به سوارکاری باشند وبا فنون شمشیر زنی و کشتی آشنایی داشته باشند و متاسفانه ما در سینمای ایران این تعداد آدم را نداریم، بنابراین سایت آکادمی بازیگران جوان را راه اندازی و از بین تمام کسانی که ثبت نام کرده بودند پانصد نفر را انتخاب کردیم. به محض دریافت بودجه از سیما فیلم هفت نفر از اساتید سینما و تئاتر در یک برنامه پنج روزه یکصد نفر از بین داوطلب ها را انتخاب خواهند کرد . هدف ما از این کار کشف استعدادهای جدید و آموزش و معرفی آنها به سینمای ایران است .

جعفری جوزانی افزود: بخشی از اسم "پوریا " از هند می آید چرا که این فرد در هند فداکاری می کند و تمام پولی که بابت کشتی هایش از پادشاه هند می گرفته را به گدایان هند می داده است و آنها هم اسم او ناجی بینوایان می گذارند. این اسم به تدریج تبدیل می شود به " پوریا ". "ولی" هم به خاطر اینکه او از اولین کسی که از طرف مردم به ولایت برگزیده شده است. دوره کودکی و جوانی "پهلوان پوریای ولی"  در روزگاری اتفاق می افتد که ایران تحت اشغال مغول ها است و درآمد ارضی با زور و شکنجه از روستاییان گرفته می شده و به خزانه مغول ها واریز و عمده این مالیات ها صرف مخارج شخصی خان مغول و اطرافیان وی می شده است .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار