یک نماینده مجلس تأکید کرد

لزوم پیشگیری از گرایش افراد جامعه به مواد مخدر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه سالم نباید به ترک اعتیاد فکر کند و باید از گرایش افراد سالم پیشگیری شود. نباید این فکر باطل وجود داشته باشد که فرد می‌تواند آلوده موادمخدر شود و بعد ترک کند، بلکه همیشه باید تاکید روی سخت بودن ترک موادمخدر باشد.
کد خبر: ۲۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ - 29May 2014

لزوم پیشگیری از گرایش افراد جامعه به مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سیامک مرهصدق" عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که به مواد مخدر، آلوده میشود شانس ترکش زیر 10 درصد بوده و هر جای دنیا که آمار ترک اعتیاد طولانی مدت بالای 8-9 درصد دادهاند آمار اشتباهی است.

وی گفت: به عنوان مثال شانس ترک هروئین یک تا دو درصد آن هم با استفاده مادامالعمر از داروی متادون است، هر چه این آلودگی به انواع پیچیده و خطرناکتر (مواد صنعتی، محرکها، و روانگردانها) باشد، شانس و توانایی ترک کمتر میشود.
 
مره صدق خاطرنشان کرد: بنابراین ترک راه حل نیست، جامعه سالم نباید به ترک اعتیاد فکر کند و باید از گرایش افراد سالم پیشگیری شود. نباید این فکر باطل وجود داشته باشد که فرد میتواند آلوده موادمخدر شود و بعد ترک کند بلکه همیشه باید تاکید روی سخت بودن ترک موادمخدر باشد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: نباید روی اثرات کوتاهمدت و لذتآور مواد مخدر در مقابل جوانان تاکید کرد، بلکه باید به ضررها و عوارض طولانیمدت آن تاکید داشت.
 
مرهصدق با بیان اینکه آموزش را باید از دبستانها آغاز کنیم، افزود: مضرات سیگار، مواد الکلی و حتی غذاهای ناسالم باید در تمامی مقاطع تحصیلی به دانشآموزان، آموزش داده شود.
 
وی ادامه داد: در مورد دخانیات، باید از سالهای اول، محصلان آموزش ببینند، چون دروازه ورود به مواد مخدر سیگار و در برخی موارد مشروبات الکلی است.
 
مرهصدق، مهمترین اقدام مدارس در زمینه مبارزه با موادمخدر را شناسایی افراد پرخطر(یعنی افرادی در خانوادههای با دعوا و تنش زیاد، کسانی که اعتیاد به موادمخدر در خانوادهشان وجود دارد، کودکان طلاق هستند و غیره) دانست که این دانشآموزان باید در مدرسه مورد مراقبت بیشتری قرار گیرند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار