رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد

پیگیری «پلیس اقتصادی» در جلسات شورای امنیت کشور

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه مسئولان کشوری در خصوص «پلیس اقتصادی» هیچ نوع اظهارنظر مثبت و منفی نداشتند، گفت: در جلساتی که با مسئولان شورای امنیت کشور خواهیم داشت، بار دیگر این موضوع را مطرح و پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۲۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ - 30May 2014

پیگیری «پلیس اقتصادی» در جلسات شورای امنیت کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری پلیس ایران، سردار "سیدحسن بتولی" رئیس پلیس آگاهی ناجا، در خصوص راهاندازی قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت و با اشاره به رشد نسبی این جرم و احساس نارضایتی نسبت به گذشته در جامعه، اظهار داشت: فرمانده نیروی انتظامی اولویت امسال را برخورد با پدیده سرقت عنوان کرده و بر این اساس اهتمام جدی برای مبارزه با این بزه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس این تدبیر، فعالیتهای گذشته برای برخورد، کافی نبوده و باید برنامه ویژهای صورت میگرفت؛ نگرش ما در این قرارگاه اصلاح روند رسیدگی و تقویت منابع و همافزایی پراکنده توان پلیس است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اگر بخواهیم تحولی در این مسئله ایجاد نماییم باید تشکلی جدید نیز شکل گیرد، در این راستا قرارگاهی با عنوان قرارگاه مرکزی سرقت در مراکز استانها و بر اساس نیاز در شهرستانها تشکیل شد که معاونتهای متعدد و ردههای مختلف ناجا در بحث مبارزه با سرقت با هم به تعامل بپردازند و توانهای پراکنده در کنار هم قرارگرفته و به همافزایی برسند.

به گفته رییس پلیس آگاهی ناجا، این قرارگاه بهطور دائم فرآیند کشف و برخورد را رصد کرده و اصلاح میکند بهطوریکه باید هدایت منابع به سمتی باشد که بتوانیم نتیجه مطلوبتری بگیریم.

بتولی با اشاره به اینکه باید اقدامات پلیس منجر به کاهش سرقت شود، خاطرنشان کرد: ناجا، قرارگاه مرکزی سرقت را تا زمانی که به خواسته خود که همانا کاهش این جرم و افزایش احساس امنیت عمومی است، برسد، برقرار نگه میدارد؛ البته این قرارگاه همواره در حال بهروزرسانی است و سعی دارد ضعفهای خودش احصا و مرتفع کند.
 
وی با بیان اینکه حضور مؤثر این قرارگاه در تقسیمات استانها دیده شده است، گفت: پلیس اقدامات عملی استانها را رصد کرده و با در نظر گرفتن محدودیت منابع اقدام به رفع آنها میکند. امیدواریم با شرایطی که برای قرارگاه مرکزی سرقت در نظر گرفتهایم، در پایان سال شاهد روند روبه کاهش این جرم باشیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه نوع سرقتها بستگی به وضعیت استانها نیز دارد، گفت: فرماندهان استانها موظف هستند در قرارگاه استانی خود به کمک معاونین و ردههای مربوطه، آخرین تجزیه و تحلیلها را نسبت به سرقت در استان مربوطه داشته باشند و متناسب با میزان جرائم و ضرورت برخورد با نوع خاصی از سرقت در سطح استان، به اولویتبندی پرداخته و طرحهای عملیاتی را در سطح حوزههای استحفاظی خود اجرایی کنند.
بتولی یکی از نکات مثبت این قرارگاه را دادن آزادی عمل به استانها و اخذ تصمیمگیری بر اساس شرایط، دانست و تصریح کرد: فرماندهان هر استان مسئول تدابیر خویش هستند و به جای اینکه ما از مرکز یک نسخه واحد برای همه استانها بنویسیم، هر استان بنا به شرایط موجود، اولویتهای خود را تعیین و طرحریزی میکند، البته این طرحریزیها باید با هماهنگی مرکز انجام شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا اذعان داشت: در حال حاضر این اولویتها در ۱۴ استان که بیشترین آمار سرقت را دارند، انجام میشود.

وی تصریح کرد: تمرکز ما در قرارگاه مرکزی سرقت، هدایت منابع داخلی است، البته نتایج این قرارگاه باید با شورای تأمین استانها هماهنگ باشد و پیگیری مشارکت دیگر سازمانها در این خصوص بر عهده معاونتهایی است که در قرارگاه مذکور نیز حضور دارند و بر اساس دستورالعمل تشدید مبارزه با سرقت، به انجاموظیفه میپردازند.

پیگیری «پلیس اقتصادی» در جلسات بعدی شورای امنیت کشور

بتولی در خصوص راهاندازی پلیس اقتصادی و ضرورت آن، گفت: چندین بار این موضوع با مسئولان کشوری مطرح شد و ما نیز پیگیر آن بودیم، اما آنان در این مورد هیچ نوع اظهارنظر مثبت و منفی نداشتند.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: البته در جلساتی که با مسئولان شورای امنیت کشور خواهیم داشت، بار دیگر این موضوع را مطرح و پیگیری میکنیم.
نظر شما
پربیننده ها