حمایت ایران از سوریه مبتنی بر هم پیمانی این کشور با مقاومت اسلامی است

در طول چند سالی که کشور سوریه درگیر جنگ داخلی است، جمهوری اسلامی ایران به دلیل هم پیمانی نظام سوریه با مقاومت اسلامی از آن حمایت می کند.
کد خبر: ۲۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ - 30May 2014

حمایت ایران از سوریه مبتنی بر هم پیمانی این کشور با مقاومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در طول سه سالی که نظام سوریه درگیر جنگ داخلی با توطئه کشورهای غربی و مخالفان سوری است، جمهوری اسلامی ایران در قالب طرح های مختلف سعی در حل بحران سوریه دارد.حمایت ایران از سوریه یک حمایت سیاسی است و مبتنی بر بحث هم پیمانی سوریه با جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است.

از سوی دیگر همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند: "جمهوری اسلامی ایران از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد و با هر گونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است. " روند تلاش ایران برای حل بحران سوریه ادامه دارد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه از جمله طرح های پیشنهادی ایران است که در حال حاضر دردستور کار قرار گرفته و به اعتقاد کارشناسان این انتخابات سوریه را از بحران نفس گیر به سمت ثبات وآرامش پیش می برد.

براساس نظر سنجی های انجام شده بشار اسد با 70 درصد آرا رییس جمهور آینده این کشور است و کشورهای غربی و مخالفانی که اجازه ندادند این انتخابات در کشورشان برگزار شود نتیجه آن را به رسمیت نمی شناسند.

همچنین جمهوری اسلامی ایران با اعزام گروه پارلمانی به سوریه بر نحوه برگزاری انتخابات در این کشور نظارت می کند.

حسن هانی زاده کارشناس مسایل خاورمیانه با اشاره به حمایت های ایران برای حل بحران سوریه به خبرگزاری دفاع مقدس گفت:  جمهوری اسلامی ایران در آزادسازی شهر حمص و خروج تروریست ها به دولت سوریه کمک کرد و طرح های ایران به دلیل اهمیتی که از بعد انسانی دارند مورد پذیرش برخی از مخالفان نیز قرار گرفته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار