روایت خلبان آزاده از زندان‌های عراق در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس

ماجرای جشن فتح خرمشهر در زندان‌های عراق و کشیدن کاریکاتور صدام

بعد از شنیدن خبر فتح خرمشهر رزمنده‌ها با کشیدن یک کاریکاتور جالب از صدام حسین به شکل یک گاو در گل مانده با شاخ شکسته به شدت پاسخ بی احترامی عراقی‌ها در شب قبلش را دادند.
کد خبر: ۲۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ - 31May 2014

ماجرای جشن فتح خرمشهر در زندان‌های عراق و کشیدن کاریکاتور صدام

«کرامت شفیع فرد» خلبان هلیکوپتر هلال احمر در جنگ تحمیلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: سال ۵۹ به همراه سه نفر به اسارت عراقیها درآمدیم و به مدت ۱۰ سال در زندانهای ابوغریب و ابورشید عراق به صورت مفقودالاثر اسیر بودم، در همان دوران اسارت از طریق رادیویی که به صورت مخفیانه از چشم عراقیها در اختیار داشتیم متوجه پیروزی نیروهای ایرانی و فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس شدیم.

خلبان شفیع فرد با اشاره به دوران سخت اسارت در عراق اذعان کرد: با شنیدن خبر فتح خرمشهر سر و صدای عظیمی از تمام اردوگاهها شنیده شد و از فرط خوشحالی سر از پا نمیشناختیم و از اینکه نیروهای ما توانسته بودند خرمشهر را آزاد کنند، احساس غرور کردیم و از این اقتداری که به دست آمده بود لذت بردیم.

این آزاده دفاع مقدس تصریح کرد: عراقیها که عقده از دست دادن خرمشهر را در دل داشتند حسابی از خجالت ما درآمدند و با باتومهای سنگینشان از ما پذیرایی کردند و تنها چیزی که برای ما مهم نبود خشم و عقده عراقیها بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از شنیدن خبر فتح خرمشهر رزمندهها با کشیدن یک کاریکاتور جالب از صدام حسین به شکل یک گاو در گل مانده با شاخ شکسته به شدت پاسخ بیاحترامی عراقیها را در شب گذشته دادند.

خلبان شفیع فرد در پایان اظهار کرد: تمام امید ما در اسارت به شنیدن خبر پیروزیهای رزمندهها در عملیاتهای مختلف بود و خیلی اوقات با نذر روزه و نماز شب برای پیروزی رزمندهها دعا میکردیم و امروز نیز با گرامیداشت و یاد و خاطره شهدا امیدوارم ادامه دهندگان خوبی برای شهدا و اهداف والای آنان باشیم.

نظر شما
پربیننده ها