از سوی سردار کرمی مطرح شد

انتقاد از عدم همکاری فوتبالی‌ها با یگان ویژه در تامین امنیت ورزشگاه‌ها/ استفاده زنان از امکانات ورزشی یگان ویژه

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی گفت: حضور یگان ویژه در ورزشگاه‌ها تا سال گذشته یک امتیاز منفی برای فوتبال ما بود، چراکه فیفا مدعی بود حضور پلیس در ورزشگاه زیاد است، اما با تغییر رویکردها در ورزشگاه نمره منفی تبدیل به یک نمره مثبت شد.
کد خبر: ۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ - 31May 2014

انتقاد از عدم همکاری فوتبالی‌ها با یگان ویژه در تامین امنیت ورزشگاه‌ها/ استفاده زنان از امکانات ورزشی یگان ویژه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "حسن کرمی" فرمانده یگاه ویژه ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به راهاندازی پیست موتورسواری یگان ویژه اظهار داشت: در حال حاضر در باشگاه سوارکاری یگان ویژه ۳۹۵ مرد و زن تحت آموزش قرار گرفتند و این در حالی است که در باشگاه هوایی بٌراق ۱۹۴ نفر تحت آموزش پاراگلایدر، چترریزی و هوانوردی قرار گرفتند. در همین حال ۲۸ نفر از زنان نیز با آموزش پرش از ارتفاع و پاراگلایدر آشنا شدند.
 
وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور آموزش چترریزی برای اشخاص در یگان ویژه در حال انجام است، این در حالی است که چترریزی تنها مختص نیروهای مسلح بود که با تدبیر رئیس پلیس کشور جوانان نیز میتوانند از این ورزش استفاده کنند.
 
به گفته فرمانده یگان ویژه، قشر جوان علاقهمند به ورزشهای هوایی مجبور بودند برای آموزش و تفریح به امارات و ترکیه بروند که خوشبختانه با راهاندازی باشگاه هوانوردی براق ازاینپس آنها میتوانند در داخل کشور تحت آموزش قرار گیرند.
 
وی با اشاره به راه اندازی پیست موتورسواری باشگاه براق در تیپ موسی بن جعفر (ع) یگان ویژه در شرق تهران افزود: به زودی پیست اتومبیلرانی نیز به طول یک کیلومتر و عرض ۲۷ متر بر اساس استانداردهای جهانی ساخته میشود.
 
کرمی ادامه داد: علاوه بر چهار رشته ایجاد شده در سایر رشتههای تخصصی نیز ازجمله فوتبال، والیبال، ورزشهای رزمی و پینت بال زنان و مردان میتوانند از آنها استفاده کنند. بهزودی مجموعه فرهنگی ورزشی براق با استقرار مدیرعامل کارش را آغاز میکند.
 
وی در پاسخ به سئوالی  که آیا یگان ویژه میخواهد به حوزه باشگاهداری وارد شود گفت: باشگاه سوارکاری بٌراق در شهریورماه در لیگ چوگان شرکت خواهد کرد و در سایر رشتهها نیز سعی میکنیم در لیگهای مختلف حاضر شویم. با توجه به اینکه بهترین رانندگان خودرو و موتورسوار در یگان ویژه حضور دارند در این حوزهها نیز در مسابقات شرکت میکنیم.
 
فرمانده یگان ویژه از برگزاری اولین دوره مسابقات چترریزی نقطه زنی خبر داد و افزود: در هفته نیروی انتظامی نخستین دوره مسابقات چترریزی نقطه زنی بهصورت آزاد برگزار میشود.
 
وی با بیان اینکه از راهاندازی این باشگاهها قصد درآمدزایی نداریم، تأکید کرد: این خدمات بهمنظور جذب جوانان در قالب پلیس افتخاری یگان ویژه انجام میشود تا از جوانان علاقهمند در مأموریت ها استفاده کنیم. هزینه استفاده از مجموعههای ورزشی یگان ویژه برای افراد عادی ۶۰ درصد کمتر از باشگاههای خصوصی است. این در حالی است که برای خانواده نیروهای مسلح، اعضای بسیج و خانواده شهدا تنها ۲۰ درصد هزینهها دریافت میشود.
 
به گفته کرمی، برابر مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح یگانها میتوانند اقدام به باشگاهداری کنند و مجوز داخلی برای راهاندازی باشگاه فرهنگی - ورزشی براق دریافت شده و بهزودی مجوزی از وزارت ورزش دریافت میکنیم. مدیریت باشگاه براق در اختیار یگان ویژه میماند.
 
وی با انتقاد از برخی باشگاههای فوتبال در تأمین امنیت ورزشگاهها گفت: حضور یگان ویژه در ورزشگاهها تا سال گذشته یک امتیاز منفی برای فوتبال ما بود، چراکه فیفا مدعی بود حضور پلیس در ورزشگاه زیاد است. این در حالی است که ما رویکردها را عوض کردیم و در نیم فصل دوم لیگ گذشته با تهیه لباسی شبیه ورزشکاران برای مأموران حاضر در ورزشگاه نمره منفی تبدیل به یک نمره مثبت برای فوتبالمان شد.
 
فرمانده یگان ویژه افزود: سعی میکنیم با استفاده از پلیس افتخاری امنیت ورزشگاهها را تأمین کنیم و این در حالی است که بر اساس قانون AFC انتظامات ورزشگاه بر عهده باشگاهها است. ما از پلیس افتخاری در طرح دریا و ورزشگاهها استفاده میکنیم.
 
وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان برای تغییر وضعیت نیروها در ورزشگاهها هزینه کردهایم، افزود: کلاه و لباس مخصوص برای نیروهای حاضر در ورزشگاه آماده شد، اما باشگاهها و فدراسیون از این طرح استقبال نکردند.

نظر شما
پربیننده ها