به‌دنبال پخش شایعاتی در خصوص کارت پایان خدمت فوتبالیست‌ها

«ستاد کل نیروهای مسلح» شایعه‌پردازان را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه در بررسی ۷۰ درصد کارت پایان خدمت فوتبالیست‌ها مشکلی وجود نداشت، گفت: عده‌ای از شایعه‌پردازان اگر بخواهند برای منافع شخصی و صنفی به کارشان ادامه دهند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۲۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳ - 31May 2014

«ستاد کل نیروهای مسلح» شایعه‌پردازان را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "موسی کمالی" جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگویی اظهار کرد: اخیراً علیه برخی ورزشکاران، به ویژه فوتبالیستها اخبار و  شایعاتی پیرامون کارت پایان خدمت یا معافیت آنها مطرح شده که از نظر ما در چند بعد قابل بررسی است. یکی از موضوعات اساسی این است که  کارت معافیت و پایان خدمت جزو اسناد رسمی است و عده ای نباید با تبلیغات به این اسناد خدشه وارد کنند.
 
وی ادامه داد: اگر کسی مدرکی دارد که نشان دهد برخی فوتبالیستها در این مورد مرتکب تخلف شدهاند باید این اسناد را به جای رسانهای کردن به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهد، نه اینکه برود این موضوع را در مراجعی که هیچ ارتباطی با آنها ندارد مطرح کند، چرا که این موضوع قابل پیگرد قانونی است.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه عدهای به این بهانه به اسناد رسمی خدشه وارد کرده و موجب تشویش اذهان عمومی میشوند، تاکید کرد: به جز این مباحث آبروی افراد بسیار مهم است. اگر این بدعت را بگذاریم که هر کسی به خودش جرات بدهد به یکی از اسناد رسمی یا افراد خدشه وارد کند از فردا ممکن است هر کسی بگوید بازیکنی معافیت تحصیلی جعلی دارد یا فردی بگوید کارت مربیگری آن مربی قلابی است که با این کار آبروی افراد از بین میرود.
 
وی  افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل اختلافات شخصی و صنفی به این موضوع دامن میزنند.
 
کمالی با بیان اینکه مدارک ۷۰ درصد افرادی که نامشان مطرح شده بود را بررسی کردیم، افزود: چیز خاصی در مورد این افراد وجود نداشت و فقط تعدادی نیاز به معاینات و رجوع به پرونده پزشکی گذشته داشتند. ۳۰ درصد باقیمانده نیز موضوعشان را پیگیری و دراینباره اعلام نظر میکنیم.
 
به گفته وی، عدهای از افراد که در این رابطه مسئول نیستند جو بدی را به وجود میآورند و بیشتر خصومتهای شخصی و صنفی را مطرح میکنند.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از اینکه هیچکدام از باشگاهها و فدراسیون درخواستی را برای بررسی این موضوع مطرح نکرده است، افزود: موضوع ابتدا رسانهای شد و ما نیز از طریق رسانهها در جریان قرار گرفته و موضوع را بررسی کردیم، اما معافیت پزشکی و کارت پایان خدمت موضوعی نیست که آن را زیر سئوال ببریم. کسانی که در این رابطه مصاحبه میکنند حتی فرق کارت پایان خدمت و معافیت را نمیدانند.
 
وی ادامه داد: جعل کسر خدمت ایثارگری امکانپذیر نیست و افراد با این سخنان جامعه ایثارگری را زیر سئوال میبرند.
 
کمالی از برخورد و پیگرد قانونی با افراد شایعهساز در این باره خبر داد و افزود: این موضوع بدعت غلطی است که متاسفانه در نشریات زرد نیز برای فروش بیشتر پیگیری میشود و آنها هر روز  یک تیم را قهرمان و تیم دیگری را حذف میکنند. اگر هر کسی در این رابطه سندی دارد میتواند آن را به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهد.
 
وی در پایان گفت: به این افراد هشدار میدهیم که اگر بار دیگر به این مسایل دامن زده و آن را تکرار کنند مورد پیگرد قانونی قرار میگیرند. این افراد حق ندارند اسناد رسمی، جامعه ایثارگری، جبهه و آبروی افراد را زیر سئوال ببرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار