شیخ عیسی قاسم:

بحرین در سایه حکومت «آل خلیفه»، قبرستان حقوق بشر است

امام جمعه شیعیان بحرین با انتقاد از انتخاب منامه به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر، تأکید کرد: بحرین در سایه حکومت آل خلیفه، قبرستان حقوق بشر است.
کد خبر: ۲۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ - 31May 2014

بحرین در سایه حکومت «آل خلیفه»، قبرستان حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از شبکه «العالم»، آیت الله «عسیی قاسم» امام جمعه شیعیان بحرین در خطبه نماز جمعه منطقه الدراز گفت: ما به کشورمان بسیار علاقه مندیم و آرزوی پیشرفتش را داریم ولی زمانی که رژیم حاکم آل خلیفه، حقوق مردم را نقض میکند، دستگاه قضایی احکام ظالمانه برای بازداشت شدگان صادر میکند و مزدوران رژیم، پیران و جوانان را به قتل میرسانند، انتخاب بحرین به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر اقدامی غیرانسانی است و سرپوشی بر جنایتهای رژیم منامه به شمار میرود. 

وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه با مطرح ساختن سئوالاتی گفت: آیا انتخاب بحرین به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر سرپوشی بر جرایم و جنایات رژیم نیست؟ آیا رژیم بحرین که قبرستان حقوق بشر است، می تواند پرچمدار عدالت و حقوق بشر باشد ؟ 

این روحانی برجسته بحرینی، مذاکرات موسوم به مذاکرات توافق ملی را بیفایده و بیارزش دانست و اعلام کرد: مذاکراتی که برای مصرف رسانهای، گمراه کردن افکار عمومی و وقت گذرانی باشد، هیچ ارزشی ندارند. 

شیخ عیسی قاسم خاطر نشان کرد: مذاکراتی که به مطالبات مردم نپردازد، بیهوده است و نمیتواند مشکلی را از مشکلات بحرین حل کند.

وی افزود: مذاکرات باید جدی و دارای مؤلفههای مذاکرات واقعی و نتیجه بخش و اصلاحات واقعی را درپی داشته باشد و مشکلات بحرین را حل کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار