مشروح/ سردار سلامی خبر داد

افتتاح سامانه پدافند هوایی «پیشرفته» و «محرمانه» سپاه/ هیچ مانعی برای غلبه بر دشمن وجود ندارد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سپاه در شرایطی که از هر لحاظ در محاصره قرار داشت، توانست به پیشرفت‌های شگرفی دست یابد؛ به عنوان مثال نیروهای ما سیستمی پیشرفته‌تر از همان سیستمی که دشمن می‌خواست به ما بدهد را افتتاح کردند، اما به دلیل محرمانه بودن چندان رسانه‌ای نشد.
کد خبر: ۲۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰ - 31May 2014

افتتاح سامانه پدافند هوایی «پیشرفته» و «محرمانه» سپاه/ هیچ مانعی برای غلبه بر دشمن وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم رونمایی از 11 جلد کتاب «سپاه در گذر انقلاب» که هم اکنون در محل روابط عمومی سپاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: قدرت بازدارندگی سپاه بر تجهیزات غلبه دارد، موشکهای سپاه علیه اهداف متحرک، «نقطهزن» شدهاند و سپاه با صدها گردان شهادت طلب در کنار صدها گردان آموزش دیده، در رده اول قدرتهای زمینی جهان قرار دارد.

وی افزود: منظومه قدرت سپاه، اکنون جهانی است و این موضوعی است که کشورهای استکباری و ارتشهای بزرگ دنیا به آن اذعان دارند.

سلامی ادامه داد: سپاه در شرایطی که از هر لحاظ در محاصره قرار داشت، توانست به پیشرفت های شگرفی دست یابد. به عنوان مثال یک کشور پیشرفته خارجی قرار بود، سیستم پدافندیاش را در شرایطی به ما بدهد، ولی به لحاظ ترجیح دادن منافع زودگذر خود و تعهد استراتژیک از دادن این سیستم به ما خودداری کرد، اما نیروهای ما با اتکاء به دانش و توان داخلی توانستند سیستمی پیشرفته تر از آن را بسازند. ولی به جهت محرمانه بودن زیاد رسانه ای نشد.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: سپاه اکنون در بحث موشکی به چنان قدرتی دست یافته که میتواند موشکهای بالستیک را با قدرت نقطه زنی تولید کند و این تکنولوژی را احتمالاً فقط روسها دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز پهپادهای سپاه با پرواز در ارتفاع بالا، بدون محدودیت بُرد، قادرند عملیاتهای مختلفی انجام دهند.

سردار سلامی تاکید کرد: سپاه پاسداران، سیاستهای قدرتهای بزرگ را متوقف و به شکست میکشاند و نفوذ سیاست خارجی را عمق میدهد.

سردار سلامی گفت: بلند قامت شدن نهادی که به اذن خداوند و با تدبیر اعجازگونه امام در 36 سال پیش در سرزمین باور و احساس مردم کشورمان کاشته شد، درخت شجره طیبهای است که اکنون به درختستانی سرشار از موفقیت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نهادی که معادلات سیاسی را حتی در جهان جا به جا می کند امروز به حدی رسیده که تمامی قدرتهای جهان به وجود قدرتی که در ایران توسط امام خمینی (ره) پایه ریزی شده اذعان دارند.

وی یادآور شد: مطمئنم این حقیقتی است که سپاه در عاشورای سال 61 هجری شکل گرفت. آن زمانی که آبروی آب ریخته شد و دستها و سرها جدا شد، بدنها قطعه قطعه شد، در آنجا گل و سرشت وجود سپاه شکل گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه، روح، هویت، معنا، حیات و اعتبار و آبروی خود را از آن واقعه الهی گرفته، خاطرنشان کرد: روح عمیق فداکاری و شهادتطلبی در این نهاد مقدس، عامل اصلی موفقیتهای آن محسوب می شود.

سردار سلامی با تصریح این نکته که عشق واقعی سپاه پاسداران به رهبری عظیم الشان انقلاب عاملی بوده که توانسته آنها را به چنینی جایگاهی برساند، یادآور شد: سپاه هیچ بن بستی را برای غلبه بر دشمن نمی بیند، به همین خاطر همواره راههای غلبه را بر خود ممکن دید و با توکل وارد شد و توانست بر مشکلات و دشمن فائق آید.

وی تاکید کرد: سپاه از شوکت ظاهری قدرتها هیچگاه نهراسیده و این باعث شده تا به چنان قدرتی دست یابد که در برابر انواع توطئهها و تهدیدات گسترده که حتی جنبه جهانی داشته اند قدرتمندتر شود. بنابراین موفقیتهایی که سپاه بدست آورده شبیه تبدیل شدن افسانهها به واقعیت است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نهالی که آن زمان کاشته شد، در اوج محاصره علمی و فناوری قرار داشت و حتی دروازههای انتقال تسلیحات به روی ما بسته بود. اما اینها باعث نشد که این نهال نوپا بر مشکلات چیره نشود. به همین خاطر اکنون ماموریتهایی که  انجام می دهند، همتای کشورهای صاحب نام است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیتهای سپاه باعث تقویت و عمق بخشیدن سیاست خارجه کشور ما شده، افزود: ارتقاء سپاه مدیون هدایتهای الهی امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

در انتهای این مراسم سردار جزایری با اهدای لوحی از زحمات و تلاشهای سردار شریف به عنوان معاون روابط عمومی و تبلیغات کل سپاه در دوران مسئولیت وی تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار