بازدید سفرای گروه مینی دوبلین از مرزهای شرقی کشور

سفرا و نمایندگان کشورهای عضو گروه مینی دوبلین و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مقیم تهران، از مرزهای شرقی کشور بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۲۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸ - 01June 2014

بازدید سفرای گروه مینی دوبلین از مرزهای شرقی کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمود بیات" مدیرکل روابط بینالملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این رابطه گفت: هدف از این بازدید، آشنایی بیشتر با اقدامات  ایران در عرصه مبارزه با موادمخدر و در زمینه مقابله با ورود موادمخدر از سمت افغانستان با تاکید بر اهمیت همکاری مشترک همه کشورها از جمله کشورهای عضو گروه «مینی دوبلین» در راستای تحقق اصل مسئولیت مشترک است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین گزارش دفتر UNODC میزان کشت خشخاش در افغانستان از مرز 209 هزار هکتار گذشته است، یادآور شد: اخیراً نیز معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد در سخنانی از اقدامات و تلاش های کشورمان در زمینه مبارزه با موادمخدر قدردانی کرده است.
 
مدیرکل روابط بینالملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: گروه مینی دوبلین مرکب از کشورهای اروپایی به علاوه ژاپن و استرالیا است که در همکاری با سازمان ملل متحد سعی در ایجاد زمینههای همکاری در مبارزه با موادمخدر در ابعاد مختلف آن دارد.
 
بیات افزود: در طول سالهای اخیر، ایران همواره بر افزایش همکاریها و ایفای تعهد کشورهای کمککننده و سازمان ملل متحد برای ارائه تجهیزات فنی در مقابله با جریان قاچاق موادمخدر تاکید داشته و انتظار میرود که این بازدید در برنامهریزی مشترک میان کشورهای گروه مینی دوبلین و سازمان ملل متحد در سازماندهی اقدامات و اهتمام در ارائه کمکهای فنی مفید و موثر باشد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار