سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

مدعیان حقوق بشر تنها به دنبال منافع خود هستند

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اظهار نظر اتحادیه اروپا در خصوص نقض حقوق بشر در ایران گفت: مدعیان حقوق بشر تنها به دنبال منافع خود هستند و برنامه رژیم صهیونیستی جنجال‌سازی بر سر مسائل حقوق بشر در ایران است.
کد خبر: ۲۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ - 01June 2014

مدعیان حقوق بشر تنها به دنبال منافع خود هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس در گفتوگویی اظهار کرد: تصمیمات اتحادیه اروپا در سه حوزه تقسیم بندی میشود؛ حوزه نخست مصوبات است که اجرایی میشود، حوزه بعدی در خصوص اعلام موضوع و سومین حوزه نیز اظهار نظر است. آن چه در خصوص بحث حقوق بشر در ایران اتفاق افتاد تنها اظهارنظر اتحادیه اروپا بود که این موضوع از نظر حقوقی جنبه اجرایی ندارد.
 
وی افزود: از مدتها پیش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در بحث هستهای ایران گفتوگوها سرانجام یک روز به نتیجه میرسد و ما باید به دنبال مطلبی برای تعرض به ایران باشیم. به همین خاطر موضوع حقوق بشر را انتخاب کردند.
 
این نماینده مجلس افزود: برای مسایل حقوق بشر نمیتوان پایانی را پیشبینی کرد و آنها (غربیها) در کنار موضوع هستهای، موضوع حقوق بشر را قرار دادند. حتی وقتی در این حوزه نیز نتوانستند به اهداف خود برسند بحث موشکهای بالستیک را مطرح کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: 1+5 به دنبال حل مساله هستهای نیست، بلکه به دنبال تنشآفرینی است تا ایران آسیب ببیند. اعضای این گروه به این مساله علم دارند که موضوع هستهای ایران هیچ مشکلی ندارد.
 
اسفنانی به بحث اعدامها در آمریکا اشاره کرد و گفت: مدعیان حقوق بشر از نگاه خود منافعشان را در این حوزه مد نظر قرار میدهند و اینها هیچگاه نگران حقوق انسانی نبودند. هزاران نقض حقوق بشر در این کشورها رخ میدهد که متاسفانه رسانههای ایران به این موضوع هیچ توجهی ندارند.

نظر شما
پربیننده ها