افزایش بازگشت هزاران سوری‌ از گذرگاه بقاع لبنان

منابع مطلع در گذرگاه مرزی لبنان و سوریه در منطقه «بقاع»، از افزایش بازگشت مردم سوریه به کشورشان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.
کد خبر: ۲۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ - 01June 2014

افزایش بازگشت هزاران سوری‌ از گذرگاه بقاع لبنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، گذرگاه مرزی لبنان و سوریه در منطقه «بقاع» در روزهای اخیر شاهد بازگشت چشمگیر مردم سوریه به کشورشان بوده است. 

پس از تعیین موعد انتخابات سوریه و بازگشت آرامش بیشتر به ریف دمشق و انجام مصالحهها و آشتیها در بیش از مدت یک کاهه اخیر در این منطقه میان ارتش سوریه و گروهکهای مسلح، روند بازگشت تسریع شده است. 

در همین خصوص یک منبع در اداره مرزی لبنان در بقاع  که خواست هویتش فاش نشود، به خبرنگار فارس گفت، روزانه بیش از دو هزار نفر از اینجا (مرز بقاع) به سوریه بازمیگردند. 

وی آمار دقیقی در این خصوص اعلام نکرد اما تعداد سوریهای بازگشتکننده به کشورشان از بقاع را رو به افزایش توصیف کرد. 

همچنین یک منبع  سوری در اداره گذرنامه سوریه، در مرز با بقاع لبنان که وی نیز خواست نامش فاش نشود، این آمار را بسیار بیشتر دانست و تاکید کرد که در بیشتر روزهای اخیر، این تعداد به هشت هزار نفر رسیده است. 

وی افزود برای نمونه یکشنبه گذشته نزدیک به 15 هزار سوری از این منطقه به سوریه بازگشتند. 

این منبع سوری در اداره گذرنامه مرزی به انتخابات سوریه در خارج از این کشور در لبنان نیز اشاره کرد و گفت که بیشتر شدن امنیت سبب اصلی بازگشت مردم است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا لبنان تسهیلاتی برای مردم سوریه جهت بازگشت به کشورشان در نظر گرفته است یا این روند را تسهیل کرده است یا نه، اظهار بیاطلاعی کرد اما تاکید کرد این روزها تعداد سوریهایی که از لبنان به کشورشان بازمیگردند بسیار بیشتر از تعداد سوریهایی است که اکنون از سوریه و از طریق گذرگاه بقاع وارد لبنان میشوند. 

با افزایش امنیت در بسیاری از نقاط سوریه بخصوص پایتخت و شهرستانهای اطراف آن، انتخابات سوریه در تاریخ 13 خرداد در داخل این کشور بجز استان «رقه» برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها