آیت الله نوری همدانی:

سپاه با روحیه جهاد و شهادت از آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کرده است

مرجع تقلید شیعیان گفت: سپاه با حفظ روحیه جهاد و شهادت توانسته از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی صیانت کند. ‎
کد خبر: ۲۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷ - 01June 2014

سپاه با روحیه جهاد و شهادت از آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان فرماندهان سپاه قم با تبریک فرارسیدن ایام شعبان اظهار کرد: بررسی شخصیت اهل بیت(ع) در این روزها میتواند مهمترین دستاورد ما از ایام شعبان باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: وظیفه ماست که برای نگهداری و صیانت از انقلاب علاوه بر شناخت و اهداف انقلاب بر روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران ادامه راه اولیای الهی است، خاطرنشان کرد: اگر جهاد و شهادت نبود انقلاب به پیروزی نمیرسید و بر همین اساس در انقلاب اسلامی مکتب هیهات من الذله احیا شد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به فضای ایران تا قبل از انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب در فضای مملکت به گونهای ترویج داده بودند که زندگی محدود در عافیت طلبی و لذت گرایی تعریف میشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در این نوع دید مادی گرایانه تمام ارزشها و فعالیتهای انسان محدود در همین فرهنگ میشود و معنویت در زندگی انسان جایی ندارد، عنوان کرد: رژیم طاغوت با این نوع نگاه مردم به زندگی تلاش میکرد تا مردم در این خواب غفلت باقی بمانند و از همه امکانات در همین راستا استفاده میکردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: وقتی زندگی مردم محدود در خوشگذرانی تعریف شود حکومت کردن طاغوت بر مردم راحتتر میشود در حالی که این نوع زندگی تن دادن به استبداد و استکبار است.

وی با اشاره به اینکه سیاست زندگی جامعه بر پایه مادیات و عافیت طلبی سیاستی است که غربیها برای ما در نظر گرفته بودند و در ایران عملی و پیگیری میشد، گفت: با انقلاب اسلامی لازم بود تا اراده مردم این سد را بشکند تا توجه مردم به سمت معنویات سوق پیدا کند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه در انقلاب اسلامی مردم باید به دنبال مکتب هیهات من الذله باشند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب جهاد و شهادت را به میدان آورد تا این سد بشکند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خدا معامله کرد، افزود: اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود انقلاب پیروز نمیشد.

وی با تاکید براینکه امروز شاهد پیشرفتها و ابتکارات روز افزون سپاه پاسداران هستیم، عنوان کرد: سپاه با حفظ روحیه جهاد و شهدت تا به امروز توانسته است از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی صیانت کند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: احیا جهاد شهادت موضوعی مورد تاکید است و لازم است همواره روی آن سرمایه گذاری کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی میلوینها انسان عاشق شهادت داریم که در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگی است که در سپاه جلوه گر است و همین اقتدار سبب شده که هیچ کشوری جرات نکند به ایران چپ نگاه کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار