روایت حاج قاسم سلیمانی از شهید «محسن شریفی»

شهید شریفی هم محسن بود و هم شریف/ با رفتن او بسیجی‌های جیرفت یتیم شدند

محسن شریفی فرمانده‌ای بود که در میدان مین قبل از اینکه بسیجی‌ها به مین‌ها بتازند، پیش گام بود و به میدان‌های مین می‌زد و با الله اکبر و یا زهرا(س) به دشمن می‌تاخت. محسن فرمانده‌ای بود که ـ نمی‌توانم قطعی بگویم ولی ـ آنچه که دیدم شاید هرگز نماز شبش ترک نشد.
کد خبر: ۲۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶ - 01June 2014

شهید شریفی هم محسن بود و هم شریف/ با رفتن او بسیجی‌های جیرفت یتیم شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهید «محسن شریفی» فرزند حمدالله است که شهریور ۱۳۴۴ در جیرفت در خانوادهای مرفه و مذهبی متولد و بزرگ شد. در ۱۷ سالگی با ندای رهبرش عازم جبهههای جنگ شد و سال ۶۳ درعملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسید. در ادامه روایت سردار حاج قاسم سلیمانی از زندگی و خلق و خوی این شهید بزرگوار را در ادامه میخوانیم:

شهید محسن بسیار مظلوم، صبور، آرام و متین بود. شاید اگر انسان در تمام کوچههای شهر جیرفت نگاه کند، چهرهای معصومتر از چهرهٔ محسن پیدا نکند.

والحق و الانصاف محسن بود. هم محسن بود هم شریف.

من میتوانم بگویم با رفتن محسن شریفی، پایدار و عرب از جیرفت خیلی از بسیجیهای جیرفت یتیم شدند. چون آنها بال میگشودند و اینها زیر بال آنها آسایش داشتند و استراحت میکردند. آنها فرماندهای بودند که در میدان مین قبل از اینکه بسیجیها به مینها بتازند خودشان پیش گام بودند و به میدانهای مین میزدند و با الله اکبر و یا زهرا(س) به دشمن میتاختند. محسن فرماندهای بود که ـ نمیتوانم قطعی بگویم ولی ـ آنچه که دیدم شاید هرگز نماز شبش ترک نشد.


همچنین در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است:

گواهی میدهم که خمینی روحی له الفداء نائب بحق حضرت مهدی عجل الله تعالی میباشد و جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که میتواند مسلمین را از بندها و ظلمها نجات دهد و ضد خمینی و جمهوری اسلامی، ضد امام زمان و ضد قرآن و خداست.

مردم مسلمان متوجه باشید که دنیای پست خیلی فریبنده است و با همهٔ زرق و برقش چند سالی بیش در آن نیستیم و بالاخره باید با آن وداع کرده و راهی سرای آخرت شویم که آن جهان ابدی است. خود را مهیا کنید که معاد در پیش است تا در آن روز عظیم در مقابل عدل خدا سرافکنده نباشید.

روحانیت اصیل را که در رآس آن ولایت فقیه است یاری کنید و جهاد و جبههها را فراموش نکنید. دولت اسلامی را یاری نمائید و با صبر و استقامت خود در برابر مشکلات و کمبودها به ابرقدرتها تو دهنی زده و با توکل بر خدای یگانه اسلام را به جهان صادر نمائید. باشد که انشاءالله به همین زودی کربلا و قدس را فتح نموده و با مهدی عجل الله تعالی جهان را سراسر از ظلم و فساد پاک کنید.

در پایان از همگی امید عفو دارم و التماس دعای فراوان. لازم است بگویم که کلیه کسانی که ذرهای به این جمهوری و ولایت فقیه سوء ظن دارد در مراسم دفن و کفن من شرکت نکنند و خرجی که برای مراسم من در نظر دارید خرج جبههها کنید و مراسم را خیلی ساده و کوتاه برگزار نمائید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار