نویسنده کتاب‌های مرکز اسناد سپاه مطرح کرد

تأثیر تحولات صحنه نبرد بر سیاست خارجی سوریه و لیبی در قبال ایران

سیاست خارجی دو کشور لیبی و سوریه علی‌رغم اینکه در مقابل ایران بهتر از دیگر کشورهای عربی بود، اما با تغییر تحولات صحنه نبرد، سیاست خارجی آن‌ها در برابر ایران نیز تغییر می‌کرد.
کد خبر: ۲۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ - 01June 2014

تأثیر تحولات صحنه نبرد بر سیاست خارجی سوریه و لیبی در قبال ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «احمد سلطانینژاد» نویسنده کتابهای «سیاست خارجی لیبی در جنگ ایران و عراق» و «سیاست خارجی سوریه در جنگ ایران و عراق» در آیین رونمایی از این اثر که امروز در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه نوشتن کتابهای «سیاست خارجی سوریه و لیبی در جنگ ایران و عراق» از آن جا آغاز شد که دو کشور سوریه و لیبی بر خلاف دیگر کشورهای عربی کنار ایران قرار گرفتند، لذا میباید سیاست خارجی آنها بررسی میشد؛ به همین خاطر سؤال اصلی تحقیق این بود که آیا همزمان با تغییراتی که در صحنه نبرد روی میدهد، سیاست آنها نیز تغییر میکرد یا خیر؟  

وی با انتقاد از شیوه چاپ کتاب در کشور افزود: در عصری زندگی میکنیم که چاپ کتاب به صورت سنتی تغییر یافته و به سمت الکترونیکی شدن رفته و این روند تولید کتاب را دگرگون ساخته، لذا فرآیند تولید و انتشار کتاب کوتاه شده است.

سلطانینژاد ادامه داد: با این شیوه همزمان که منبع کتاب ذکر میشود، با یک کلیک امکان دستیابی به نسخه الکترونیکی آن نیز فراهم میشود، لذا درخواست دارم مرکز اسناد نیز به این موضوع توجه و در تولید آثار خود از فناوریهای نوین استفاده کند.

نویسنده کتابهای «سیاست خارجی سوریه و لیبی در جنگ ایران و عراق» با تأکید بر اینکه کتابها را باید چند رسانهای کرد، بیان کرد: علاوه بر این مرکز اسناد سپاه میتواند با برگزاری همایشهای علمی به صورت مجازی و الکترونیکی موضوعات مورد نظر خود را برگزار کند تا ادبیات این حوزه غنیتر شود.

نظر شما
پربیننده ها