معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خبر داد

اجرای پایلوت ثبت پرونده‌های کیفری میان قوه قضائیه و پلیس

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از اجرای پایلوت ثبت پرونده‌های کیفری میان دادسرای خارک و کلانتری یوسف‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴ - 01June 2014

اجرای پایلوت ثبت پرونده‌های کیفری میان قوه قضائیه و پلیس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "حمید شهریاری" معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در حال حاضر الکترونیکی شدن پروندههای کیفری میان دادسرای خارک و سرکلانتری یوسف آباد به صورت پایلوت اجرا میشود.

وی گفت: اجرای پایلوت از آن جهت صورت میگیرد که پروندههای کیفری چهار طرف دارند و باید در مدت اجرا، ریسکهای آنها استخراج شده و برطرف شود.

حجتالاسلام شهریاری همچنین درباره اجرای ارائه خدمات الکترونیک در استانها گفت: در فاز اول مراکز استانها را هدف قرار دادهایم و قرار است دفاتر در مراکز استانها تأسیس شوند.

وی گفت: البته این موضوع دور از ذهن هم نیست، به خاطر آنکه نیمی از دادخواستها در استانهای کشور در مراکز استانها شکل میگیرد و اگر در مراکز استانها دفاتر راهاندازی شوند بیش از نیمی از دادخواستهای کشور سر و سامان میگیرند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین خاطرنشان کرد: در فاز دوم ما به سراغ شهرستانهایی میرویم که حوزه قضایی دارند و در آنها دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکل خواهد گرفت.

وی افزود: ۲۰ درصد از خواستههای کل کشور در استان تهران ثبت میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار