سردار بارانی در آئین رونمایی از پنج کتاب دفاع مقدس:

"من یک فرمانده‌ام"، زوایای پنهان دفاع مقدس را کشف کرده است

رئیس پژوهشکده علوم نظامی و مهندسی دفاع مقدس گفت: "من یک فرمانده‌ام"، زوایای پنهان دفاع مقدس را کشف کرده است.
کد خبر: ۲۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹ - 01June 2014

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «محمدعلی بارانی» رئیس پژوهشکده علوم نظامی و مهندسی دفاع مقدس در آئین رونمایی از پنج کتاب دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار کرد: جنگ بدترین پدیدهای است که تمدنساز است.

وی افزود: امام علی(ع) خطاب به امام حسن(ع) فرمودند: «من آنچنان تاریخ را مطالعه کردم که انگار در تاریخهای گذشته زندگی کردهام.»

سردار بارانی در توصیف راوی کتاب «هنوز فرمانده مائی» ادامه داد: شخصیت کانونی او از دوران کودکی شروع شده و نوجوانی او در پیروزی انقلاب و دوره جوانی او در سالهای دفاع مقدس بود.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب چند دسته مطلب دارد و از جنبههای تراژدی، طنز، ایثار، شجاعت و... قابل بررسی است.

سردار بارانی تصریح کرد: یکی از قوتهای یوسفزاده حافظه خوب و مرتب او است. راوی در این کتاب بخشهای پنهان دفاع مقدس را کشف کرده است.

وی در توصیف بخشهای دیگر کتاب گفت: روشنبینی موضوعات، بخش دیگری از این کتاب است و این نکات اساسی برای کردههای فرداست که به سادگی فرماندهان خود را متهم و حذف نکنند.

سردار بارانی افزود: این کتاب نشان میدهد که مصاحبه کننده مثل همه چهرههای دفاع مقدس، چهره درخشانی است، به خوبی توانسته با راوی و خاطراتش وصل شود، با مناطق عملیاتی آشناست و جغرافیای مناطق عملیات را یادآوری میکند.

نظر شما
پربیننده ها