سردار سلامی عنوان کرد

انقلاب اسلامی مانع یکه‌تازی استکبار جهانی/ شهید اسکندری رویشی از مکتب امام بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه یکه‌تازی استکبار جهانی را مسدود کرد، گفت: پس از انقلاب اسلامی تا به امروز آمریکا، اروپا و صهیونیست روی خوش ندیده‌اند و تاریخ آن‌ها سرشار از شکست‌های پی‌درپی است.
کد خبر: ۲۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳ - 01June 2014

انقلاب اسلامی مانع یکه‌تازی استکبار جهانی/ شهید اسکندری رویشی از مکتب امام بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت سردار عبدالله اسکندری که امروز در حسینیه ثارالله شیراز برگزار شد، با بیان اینکه شهادت نزد خدا درجه بالایی دارد، اظهار کرد: شهادت سردار بزرگ حاج عبدالله اسکندری در جهاد فی سبیلالله ستاره درخشان دیگری را در آسمان شهر شیراز روشن و صفحه تابناک دیگری از مجاهدتها را به تاریخ اضافه کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شهادت سردار اسکندری را ایجاد طراوت و نشاط معنوی در جامعه دانست و افزود: سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو با شخصیت والای شهید اسکندری که همراه با تواضع و خشوع، سلامت نفس، آرامش، وقار و تبسم مومنانه و مقتدرانه بود، آشنا شدم.

وی گفت: این انسان بزرگ در لحظه سختیها هم آرامش و تبسم داشت و به هیچ مقام و شهرت دنیوی به مفهوم حقیقی دلبستگی نداشت و نسبت به آن بیاعتنا بود.

سردار سلامی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس بودند مردانی که روح شجاعت، ایثار و فداکاری را از عاشورا درس گرفتند، تاکید کرد: سردار اسکندری از این جنس مردان بود و کاری که او میکرد کار اصحاب اباعبدالله بود.

وی خاطرنشان کرد: جنس تمام پاسدارها، ارتشیها، بسیجیها و تمام کسانی که در جنگ مردانه میجنگیدند از جنس عاشوراییان بود و حقیقتا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز عاشورای ۶۱ هجری در صحرای کربلا شکل گرفت.

سردار سلامی با بیان اینکه سپاه عصر حاضر به فرمان امام خمینی(ره) با روحهای فداکار عاشورایی بنا نهاده شده است، عنوان کرد: از مکتب امام (ره) امثال حاج عبدالله روییدند و در کشور ما از این لالههای بهشتی فراوان است.

وی با تاکید بر اینکه کار شهیدان ما تحقق بعثت مجدد اسلام در عصر حاضر بود، گفت: امروز کشور ما در پرتو امام خمینی(ره) و امام خامنهای و در سایه اسلام و قرآن به استقلال، اقتدار منطقهای، اعتماد جهانی، پیشرفت، رفاه، امنیت و عزت رسیده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حاصل شهادت مردان ما برای جهان اسلام یک افتخار بزرگ است، گفت: پیروان مکتب امام خمینی(ره) در هر نقطهای از سرزمینهای اسلامی، امروز راه غلبه کفار بر مسلمین را مسدود کردهاند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه یکهتازی استکبار جهانی را مسدود کرد، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی تا به امروز، آمریکا، اروپا و صهیونیست روی خوش ندیدهاند و تاریخ آنها سرشار از شکستهای پیدرپی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن با تاکید بر اینکه راه چیرگی بر دشمن کشف شده است، گفت: دشمن با تحریم ملت ایران نمیتواند یک ملت مسلمان را از آرمانهای خود دور کند.

نظر شما
پربیننده ها