روایت خبرگزاری دفاع مقدس از زندگی جانباز «علی عباسپور»

از مجروحیت در عملیات کربلای یک تا پاتوق جانبازان گردان انصار الرسول

همه پزشکان از زنده ماندنم ناامید بودند. بعد از ده ساعت عمل جراحی دو پا و یک دستم را قطع کردند و من زنده ماندم.
کد خبر: ۲۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰ - 02June 2014

از مجروحیت در عملیات کربلای یک تا پاتوق جانبازان گردان انصار الرسول

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، گردهمایی اعضای ایستگاه صلولتی رزمندگان گردان انصار الرسول لشکر 27 محمدرسول الله(ص) و مراسم تقدیر و تشکر از جانباز سرافراز «علی عباسپور» بعد از ظهر دیروز در سرای محله تجریش واقع در خیابان شریعتی برگزار شد.

عباسپور جانباز دفاع مقدس در این مراسم با ذکر خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و نحوه مجروحیتش تصریح کرد: در عملیات آزادسازی مهران بر اثر اصابت گلوله خمپاره دست چپ و دو پایم را از دست دادم. شب قبل از عملیات در خواب دیدم که دستم تیر خورده و پزشکان مشغول قطع کردن دست چپم هستند و فردای آن روز زمانی که در حال پیمودن راهی به سمت مهران بودیم گلوله خمپارهای به سمت من آمد و بعد از مدتی بیهوش شدم.

وی افزود: زمانی که به هوش آمدم ترکشهای خمپاره در دهانم بود و باعث شده بود تمام دندانهایم خورد شوند. بعد از چند ساعت مرا به بیمارستان منتقل کردند. همه پزشکان از زنده ماندنم ناامید بودند. بعد از ده ساعت عمل جراحی دو پا و یک دست من را قطع کردند و من به خواست خدا زنده ماندم.

عباسپور بیان کرد: ما و تعدادی از جانبازان دفاع مقدس در قطعه 40 گلزار بهشت زهرا یادمانی را ایجاد کردهایم تا هر چند وقت یک بار دور هم جمع شویم و با گفتن خاطراتی از آن دوران بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را زنده کنیم.

همچنین محمدرضا کشوری، مسئول ایستگاه صلواتی رزمندگان گردان انصار الرسول در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: هدف از این گردهمایی زنده کردن یاد و خاطره شهدا و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار