حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد،نایب رئیس مجلس:

مرحوم ابوترابی همواره خود را در برابر مقاومت و استقامت آزادگان خجل می دید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه 12 خرداد سالروز عروج سید آزادگان حجت الاسلام علی اکبرابوترابی و پدر بزرگوارش درخصوص ویژگی های اخلاقی و معنوی این اسوه صبر واستقامت گفت: مرحوم ابوترابی یکی از بازوان توانای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.
کد خبر: ۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲ - 29May 2013

مرحوم ابوترابی همواره خود را در برابر مقاومت و استقامت آزادگان خجل می دید

حجت الاسلام سیدحسن ابوترابی در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: حجت الاسلام سید علی ابوترابی از آغاز نوجوانی به عنوان یک سرباز برای اسلام و امام بزرگوار تلاش کردند و در این راه نیز زخم های فراوانی را در بدن مجروح اما مقاوم وخستگی ناپذیر داشتند. وی چه در دوران رژیم شاهنشاهی، چه در سیاه چال های آن رژیم، چه در کمیته مشترک و زندان اوین و چه در دوران دفاع مقدس و در اردوگاه های سرد و تاریک و پرشکنجه رژیم بعثی تمام هدف و نیتش در راه اسلام و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: آن بزرگوار از نخستین علما و روحانیونی  بود که به حرکت عظیم امام خمینی (ره) درسال 42 پیوست که ایشان در آن زمان 23 سال داشتند. مرحوم ابوترابی در جریان انقلاب امام خمینی(ره) باهمه وجود حضوری فعال داشتند و  در جریان قیام مردم قم  و حادثه 15 خرداد همیشه در صف مقدم بودند. وی جز کسانی بودند که در برابر گلوله های مزدورانی که فیضیه را محاصره کردند، پشت سر امام حرکت کردند.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که اخوی بنده علاوه بر حوزه فقه و درس در عرصه حیات سیاسی، یک چهره سیاسی و وفادار به اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) بودند، اظهار داشت: مرحوم ابوترابی درانتقال اطلاعیه های امام راحل به ایران، به کشورهای عربی همچون عربستان وانتشار این اطلاعیه ها در میان حجاج از هیچ تلاشی دریغ نکردند و همواره هدفشان خدمتگذاری در راه اسلام وانقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه سید آزادگان سه دهه از عمرش را با ویژگی های انحصاری گذراند، خاطرنشان کرد: اخوی بنده از سال 47 تا 57 یک دهه از عمرش را با همه وجود در راه مبارزه با رژیم شاهنشاهی سپری کرد و درکنار شهید اندرزگو به مجاهدت در راه اسلام پرداخت و در معرض شهادت قطعی قرار داشت. وی همچنین دهه دوم عمرش را در صیانت از ارزش های دفاع مقدس گذراند یعنی از سال 59 تا 69 در جبهه نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشت و همواره در خط مقدم به استقبال شهادت و ایثار حرکت می کرد که البته اراده الهی این بود که در دوران اسارت نیز نقش بسزایی ایفا کنند و همچون یک مشعل پرفروغ، اردوگاه های سرد و تاریکی رژیم بعثی عراق را روشنی ببخشند و بیان مقام معظم رهبری مانند ستاره ای بدرخشندو راه را فراروی آزادگان عزیز هموار وروشن کنند.

حجت الاسلام ابوترابی، عطوفت، صبر ومقاومت سیدآزادگان را از دیگر خصوصیات اخلاقی وی برشمرد و گفت: ایجاد استقامت و انتقال آن به اسرا و ارتقای سطح ایمان، اخلاق، معرفت و بصیرت سیاسی آزادگان  دستاورد یک دهه تلاش وی در دوران اسارت  بود که تار و پود این تاریخ با این نوع معرفت، استقامت، صبر و پایداری به انقلاب و وفاداری به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به این که آزادگان در اسارت جز به پیروزی به مساله دیگری فکر نمی کردند و دغدغه بازگشت به میهن نداشتند و تمام دغدغه و نیت آنها فقط پیروزی عزت بخش سپاه اسلام بود، خاطرنشان کرد: مرحوم ابوترابی بعد از بازگشت به میهن یک دهه از عمرش را در نهاد قانونگذاری و در خدمت آزادگان صبور صبور گذارند. اخوی من از صمیم قلب به آزادگان عشق می ورزید و باور داشت که با هیچ چیزی نمی توان از مجاهدت ها و ایثارگی های آنها تشکر و قدردانی کرد. وی همواره در برابر کوه صبر، مقاومت واستقامت آزادگان خود را خجل می دیدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نقل خاطره ای از سید آزادگان اظهار داشت: اخوی بنده هنگامی که با کابل در زندان عراق مورد آسیب دشمن قرار گرفت و یکی از اسرا با دیدن چنین صحنه ای مقابل او  گریه میکرد او با آرامش خاصی که داشت این سختیها را هدیه بزرگ الهی تلقی می کرد و در این شرایط است که خداوند در سایه این نعمت آتش صدام را که از آتش نمرود بدتر بود به گلستانی برای اسرای ما تبدیل کرد.

وی در پایان ضمن تبریک به مناسبت افتتاح خبرگزاری دفاع مقدس، گفت: امیدوارم این خبرگزاری تازه تأسیس شده در تبیین و تحلیل حماسه بزرگ دفاع مقدس که پشتوانه فکری، اعتقادی، اخلاقی و پشتوانه عظیم معرفتی نظام مقدس است موفق باشد و همواره در ثبت حماسه آفرینی های رزمندگان، ایثارگران وجانبازان در دوران جنگ تحمیلی و انتقال ارزش های دفاع مقدس به مردم تلاش مضاعفی کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار