گزارشی از جلسه دادگاه محاکمه عامل شهادت «علی خلیلی»

قتل خلیلی بر اثر اصابت چاقو بوده است/ به خاطر اینکه خدا علی را دوباره برگرداند رضایت داده بودیم

در جلسه رسیدگی به پرونده شهادت طلبه ناهی از منکر نماینده دادستان علت وقوع مرگ خلیلی را اصابت ضربات چاقو عنوان کرد. مادر شهید خلیلی نیز گفت: ما به خاطر اینکه خدا علی را دوباره برگرداند رضایت داده بودیم.
کد خبر: ۲۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ - 02June 2014

قتل خلیلی بر اثر اصابت چاقو بوده است/ به خاطر اینکه خدا علی را دوباره برگرداند رضایت داده بودیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، صبح امروز جلسه رسیدگی به پرونده شهید خلیلی در شعبه 113 با ریاست قاضی حسین اصغرزاده شروع شد. در این جلسه احسان شاهقاسمی متهم پرونده و اولیای دم و نماینده دادستان حضور داشتند.

در ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست صادره در خصوص بازداشت احسان شاهقاسمی در مورخ 18 فروردین 1393 به اتهام قتل شهید علی خلیلی و به واسطه شکایت اولیای دم و اقرار متهم در تاریخ 25شهریور1390 مبنی بر قتل شهید علی خلیلی با ضربات چاقو را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی اصغرزاده از اولیای دم به نامهای پرویز خلیلی و اعظم مشتاقفر پدر و مادر شهید علی خلیلی درخواست کرد که در جایگاه حضور پیدا کنند و درخواست خود را از دادگاه اعلام کنند.

در ادامه جلسه دادگاه اعظم مشتاقفر مادر شهید علی خلیلی بیان داشت: پسر بنده یک تذکر لسانی داده بود و هیچگونه درگیری نداشته ولی متهم از پشت به او ضرباتی وارد کرده و ما اشد مجازات را از دادگاه میخواهیم.

به خاطر اینکه خدا علی را دوباره برگرداند رضایت دادیم

در ادامه مادر شهید علی خلیلی در پاسخ به پرسش قاضی مبنی بر اینکه علت رضایت اولیای دم در گذشته چه بوده است، گفت: زمانی که رضایت دادیم به خاطر اینکه خدا علی را دوباره به ما برگردانده بوده و ما وقتی علی را مرخص کردیم اطلاعاتی درباره بیماریهای علی نداشتیم ولی علی سکته مغزی کرده بود و حنجره آن مصنوعی بود که به مرور زمان مشکلات علی حادتر شد و تمامی عوارض آن بعدا رخ داد.

در ادامه جلسه قاضی خطاب به مادر شهید علی خلیلی که در جایگاه حضور داشت، اظهار کرد: با توجه به شدت جراحات، شما از آثار آن و عملهای جراحی صورت گرفته اطلاع داشته آیا از پزشکان سوالاتی پرسیده شده بود که این صدمات بهبود پیدا کردهاند یا خیر گفت: علی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بود و فکر میکردیم که روند بهبود علی سریعتر اتفاق میافتد.

علی وقتی که از بیمارستان مرخص شد به دلیل حنجره مصنوعی که داشت دو سه ماه نمیتوانست از دهان غذا بخورد و به وسیله یک لوله غذا میخورد و بیشتر غذای وی مادهای بود و همیشه در حین غذا خوردن بسیار عرق میکرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار