توسط رئیس پلیس راهور تهران صورت گرفت

اعلام محدودیت‌های توقف و تردد در اطراف حرم امام خمینی(ره)

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام محدودیت‌های ترافیکی و تردد و توقف در اطراف حرم مطهر امام راحل(ره) گفت: طرح ویژه ترافیکی مراسم بزرگداشت از ساعت 7 صبح روز سه شنبه با استقرار نیروهای راهور در اطراف حرم آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸ - 02June 2014

اعلام محدودیت‌های توقف و تردد در اطراف حرم امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ «تیمور حسینی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری اعلام تمهیدات ترافیکی بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) اظهار داشت: محدودیتهای توقف از ساعت 17 روز سه شنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل اطراف حرم خواهد بود و محدوده اطراف حرم مطهر در بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسسیر تردد ممنوع است. ضمن اینکه توقف وسایل نقلیه در مدخلهای ورودی- خروجی و خیابانهای فرعی منتهی به پارکینگهای 10 گانه و خیابانهای اصلی محوطه بهشت زهرا(س) ممنوع است.
 
وی ادامه داد: توقف اتوبوسهای شرکت واحد در بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت برای هر دو مسیر ممنوع است. با هماهنگیهای انجام شده پارکینگ ضلع شمال حرم از نظر امنیتی باید خالی از خودرو باشد. از ابتدای مراسم نیروهای پلیس اجازه ورود نمیدهند و هیچگونه مسئولیتی درباره پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم عهده دار نیست. این در حالی است که محدودیت توقف در بلوار علامه عسگری از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر اجرا میشود.
 
محدودیتهای تردد
 
رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به محدودیت تردد همزمان با مراسم سالگرد ارتحال امام راحل گفت: تردد وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم ممنوع بوده و این خودروها میتوانند از طریق جاده تهران- ساوه، سلفچگان حدفاصل قم و برعکس تردد کنند.
 
وی افزود: از ساعت 17 روز سه شنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم، تردد وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به جز خودروهای حامل زائران مرتبط با پارکینگهای 10، 5، 4 و6 شامل اتوبوسهای بسیج تهران بزرگ، کاروان اعزامی از استانهای خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی، غربی و قزوین از بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا(س) و از سه راهی باقرشهر به آزادراه تهران- قم ممنوع است.
 
رئیس پلیس راهور تهران اذعان کرد: از ساعت 24 روز سه شنبه تا خاتمه مراسم حرکت وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوسهای کاروان زائران اعزامی از استانهای خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران- قم حدفاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و این خودروهای باید از طریق جاده قدیم تهران- قم به سمت تهران ادامه مسیر دهند. خودروهایی که قصد شرکت در مراسم را دارند باید از طریق جاده قدیم به سمت درب شرقی بهشت زهرا(س) حرکت کرده و پس از ورود به بهشت زهرا خودروها را در پارکینگهای تعیین شده پارک کنند.
 
وی افزود: همچنین در این زمان تردد انواع اتوبوس و مینی بوس به سمت جنوب، بزرگراه خلیج فارس از پل کاظمی و رمپ و لوپهای آن ممنوع است و این خودروها میتوانند از مسیر جایگزین در جاده مرتضی گرد، بزرگراه صالح آباد و جاده قدیم قم به سمت پارکینگها حرکت کنند.
 
سرهنگ حسینی تصریح کرد: تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران- قم حدفاصل پل شهید کاظمی و عوارضی تهران- قم مجاز است و محدودیتی اعمال نمیشود. البته در شرایط بحران احتمالی و بر اساس تشخیص محدودیت ترافیکی در این محور اجرا میشود. در صورت اجرای محدودیت، خودروها به مسیر جاده قدیم قم هدایت میشوند.
 
وی در مورد تردد تاکسیهای فرودگاه گفت: این خودروها باید در زمان اجرای محدودیت در روز چهارشنبه تا خاتمه مراسم از مسیر آزادراه تهران- ساوه تردد کنند. اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت انجام شده و خودروها به جاده قدیم قم هدایت میشوند.
 
محل توقف وسایل نقلیه در پارکینگهای اطراف حرم
 
رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: برای جلوگیری از بی نظمی در تردد کاروانهای اعزامی، پارکینگ شماره 1 واقع در ضلع جنوبی حرم برای پارک اتوبوسهای کاروانهای اعزامی از استانهای اصفهان و مرکزی اختصاص یافته است. ضمن اینکه پارکینگ شماره 2 واقع در بهشت زهرا برای استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، سمنان، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحد و خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است. همچنین پارکینگ شماره 3 واقع در قطعات 200 به بالای بهشت زهرا برای پارک اتوبوسهای کاروانهای بسیج استان تهران، البرز و خراسان جنوبی تعیین شده است.
 
به گفته رئیس پلیس راهور تهران موتورسیکلتها و مینی بوسهای تحت نظارت شرکت واحد تهران باید در پارکینگ متروی شهدا توقف کنند. این در حالی است که پارکینگ شماره 5 واقع در ضلع شمالی حرم و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوسهای کاروانهای اعزامی آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و شمالی و قزوین تعیین شده است.
 
وی افزود: پارکینگ شماره 6 واقع در بلوار علامه عسگری برای پارک اتوبوسهای شرکت واحد تهران تعیین شده است. همچنین اتوبوسهای زائرین خارجی، آزادگان، ادارات دولتی، نهادها و اتوبوسهای نظامی میتوانند در پارکینگ شماره 7 واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس توقف کنند. پارکینگ شماره 8 در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس برای پارک اتوبوسهای اعزامی از استان های گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه، اسلامشهر و رباط کریم تعیین شده است.
 
حسینی ادامه داد: پارکینگ شماره 9 واقع در ضلع شمالی بلوار کهریزک و ضلع شرقی آزاد راه تهران- قم برای پارک اتوبوسهای استانهای یزد، خوزستان و قم در نظر گرفته شده است. پارکینگ شماره 10 در ضلع شمال شرق حرم برای پارک اتوبوسهای نواحی بسیج تهران بزرگ در نظر گرفته شده است.
 
وی در مورد مسیرهای مجاز تردد به سمت پارکینگها گفت: وسایل نقلیهای که از مسیر آزادراه تهران- قم تردد میکنند و قصد ورود به پارکینگهای شماره 1 تا 3 را دارند به دلیل اجرای محدودیت از پل حسن آباد وارد جاده قدیم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ میشوند. خودروهایی که قصد دسترسی به این پارکینگها را دارند و از استان سمنان به سمت حرم در حرکت هستند، باید از طریق جاده نظامی وارد جاده قدیمی قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ شوند این در حالی است که خودروهایی که قصد ورود به پارکینگهای 4 تا 6 و 10 را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع خانی وارد بزرگراه صالح آباد شده و سپس به وسیله تابلوهای راهنما وارد پارکینگ میشوند.
 
رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: خودروهایی که میخواهند به پارکینگ شماره 8 بروند میتوانند از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد مرتضی گرد شده و با توجه به تابلوها و علایم وارد مسیر در نظر گرفته شده شوند. همچنین وسایل نقلیهای که میخواهند به پارکینگ شماره 9 بروند از پل حسن آباد در آزادراه قم تهران به سمت شمال ادامه مسیر داده و از طریق بلوار کهریزک وارد پارکینگ میشوند.
 
وی با بیان اینکه طرح ترافیکی مراسم ارتحال امام از ساعت 7 صبح روز سه شنبه آغاز میشود، تاکید کرد: به کاروانها توصیه میکنم به صورت انفرادی حرکت نکنند و به صورتی ادامه مسیر دهند که قبل از شروع مراسم در پارکینگهای تعیین شده حاضر باشند. وسیله نقلیه جایگزین برای خودروهایی که در بین راه دچار نقص فنی میشوند پیش بینی شده و در هر اتوبوس یک پلیس یار بسیجی با کاور مشخص باید حاضر باشد تا به عملکرد راننده در اجرای مقررات نظارت کند. ضمن اینکه از اتوبوسهای برون شهری سالم بدون عیب نقص و رانندگان مجاز استفاده کنند و این در حالی است که هر راننده نباید در طول روز بیشتر از 8 ساعت رانندگی کند.
 
حسینی افزود: رانندگان باید از توقف غیرضرور در سطح جاده خودداری کنند ضمن اینکه با تیم اسکورت پلیس راه هماهنگ باشد.
 
رئیس پلیس راهور تهران در پایان اظهار کرد: برپایی چادر داخل پارکینگها توسط مردم ممنوع است. تمامی وسایل نقلیه حاملان زائران نیز باید دارای برگه معاینه فنی و بیمه نامه معتبر باشند. رانندگان اتوبوس زائران نباید به هیچ وجه از شانه خاکی برای عبور استفاده کنند. ضمن این که استفاده از کمربند ایمنی برای رانندگان و تمامی مسافران الزامی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار