سردار دهقان در صحن علنی مجلس:

هر اقدام خصمانه دشمنان علیه ایران منجر به تهدید منافع و امنیت آنها خواهد شد

وزیر پیشنهادی دفاع تأکید کرد: هرگونه اقدام خصمانه متناسبا منجر به تهدید منافع و امنیت دشمن خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴ - 14August 2013

هر اقدام خصمانه دشمنان علیه ایران منجر به تهدید منافع و امنیت آنها خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین دهقان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز طی سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات وزرای سابق دفاع به ویژه سردار وحیدی وزیر پیشین دفاع و رئیسجمهور به دلیل انتخاب وی برای وزارت دفاع گفت: یقینا رای اعتماد شما مسئولیت حقیر را در قبال مجلس و نیروهای مسلح سنگینتر خواهد کرد امیدوارم در صورت کسب رای اعتماد عملکردم در دوران تصدی مسئولیت، پاسخی در خور و شایسته به اعتماد ولیامر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، اعتماد رئیس جمهور، رای اعتماد شما نمایندگان ملت عزیز، انتظارات همرزمان شهید و بزرگوارم، شهیدان امیران سرافراز صیاد شیرازی، بابایی، کشوری، وطنپور، شیرودی، ستاری، اردستانی، فلاحی، دوران، یاسینی، زارع نعمتی، همتی و نظافت و سرداران شهید پورشریفی، حجتی، رجبی، آوینی، کلاهدوز، جهانآرا، بروجردی، کاظمی، همت، خزاری، باکری، خدام حسینی، وحید دستجردی و هزاران شهید گرانقدر، سپاه، بسیج،عشایر قهرماین، اقلیتهای دینی، اقوام مختلف، کرد، لر، بلوچ، ترک و در یک کلام ملت بررگ ایران باشد.


وی افزود: امیدوارم بتوانم انتظارات همرزمان و خیل عظیم جانبرکفان نیروهای مسلح با بکارگیری تمام توانم در حمایت و پشتیبانی آنها برای ارتقاء نیروهای مسلح باشد. بزرگترین افتخار من در تمامی دوران خدمتم، سربازی ولایت و همرزمی با سرداران و امرای عزیز و رزمندگان دفاع مقدس و همکاری با تمام فرماندهان نیروهای مسلح پس از پایان جنگ تحمیلی و طبعا آشنایی کامل با سازمان، ماموریت، الزامات و نیازمندیهای نیروهای مسلح است.


وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه به عهده داشتن مسئولیت در سطوح مختلف سپاه، حضور 8 ساله در وزارت دفاع، حضور 6 ساله در دولت به عنوان معاون و ... از جمله مسئولیتهای خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: طبیعتا مسئولیت خطیر پشتیبانی نیروهای مسلح جز در سایه و همراهی شما میسر نخواهد شد.


دهقان گفت: واقعیت راهبردی جمهوری اسلامی آن است که مجموعهای از تهدیدهای گوناگون فراروی امنیت ملی ایران قرار گرفته است. راهبرد بازدارندگی موثر از طریق مجموعهای از فعالیت های سختافرازی و نرمافزاری حاصل می شود که در طی آن دشمن متقاعد گردد که هرگونه اقدام خصمانه متناسبا منجر به تهدید منافع و امنیت او خواهد شد. برنامههای وزارت دفاع در حوزه تولید قدرت سخت و دیپلماسی دفاعی بر این اساس تنظیم و اجرا خواهد شد.


وی تصریح کرد: ما هیچ گاه در طول تاریخ ملتی متجاوز به دیگران نبودهایم بلکه همواره در مقابله با تهاجم بیگانه با تمام توان ایستادهایم و دشمن را از کرده خود پشیمان کردهایم. لازم میدانم از همه عزیزان تقاضای مراجعه به برنامه تقدیمی خود جهت استحضار و آگاهی از راهبردها بنمایم.


وزیر پیشنهادی دفاع ادامه داد: مبانی برنامه پیشنهادی تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا چشم انداز 20 ساله، سیاستهای کلی نظام، قانون وزارت دفاع، قانون برنامه 5 ساله اهداف و راهبردها و اولویتهای دولت، اسناد راهبردی نیروهای مسلح و نقشه جامع علمی کشور است.


دهقان رئوس برنامههای خود را تولید و تامین هدفمند تجهیزات و خدمات مورد نیاز نیروهای مسلح، نوآوری نهادی، تحقیقات و تولید علم و فناوری برای مقابله و غلبه بر تهدیدات، تقویت وزارت دفاع جهت ایفای نقش، ارتقاء ظرفیت تولید قدرت نرم از طریق دیپلماسی فعال دفاعی و تصویرسازی موثر از نیروهای مسلح، تامین متقابل نیروهای مورد نیاز نیروهای مسلح و قوای سه گانه، ارتقاء معیشتی و کارکنان نیروهای مسلح اعم از شاغلین، بازنشستگان و سربازان وظیفه عنوان کرد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: بر این نکته تاکید میکنم که نیروهای مسلح مقتدر تضمین کننده امنیت و بسترسازان پیشرفت کشور هستند. لازمه پیشگیری از وقوع تهدید و مقابله با آن، افزایش قدرت بازدارندگی با توجه به الزامات همه جانبه است. بهرهمند شدن از قدرت دفاعی مطمئن، مستلزم مشارکت همه قوا، سازمانهای ملی و آحاد مردم در تولید قدرت ملی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار