جواد کامور بخشایش به دفاع مقدس خبر داد

«زندگی و زمانه سید احمد خمینی» در راه بازار کتاب

نویسنده کتاب «زندگی و زمانه سید احمد خمینی» گفت: زندگینامه سید احمد خمینی از مجموعه شخصیت‌های مانا تا یک ماه آینده به بازار کتاب راه پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ - 05June 2014

«زندگی و زمانه سید احمد خمینی» در راه بازار کتاب

«جواد کامور بخشایش» نویسنده و محقق انقلاب اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: زندگینامه سید احمد خمینی از مجموعه شخصیتهای مانا به سوره مهر سپرده شد که تا یک ماه آینده به بازار کتاب راه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بخشی از زندگی سید احمدی خمینی با امام گره خورده که همین باعث شده، بخشهایی از زندگی امام نیز در این کتاب آورده شود.

کامور با بیان اینکه این کتاب در 4 فصل نگاشته شده است، ادامه داد: فصل اول تولد تا تحصیل علوم دینی را شامل میشود. فصل دوم به همراهی ایشان با پدر در دوران مبارزه اشاره دارد و نشان میدهد که سید احمد هم از دوران نوجوانی و جوانی وارد مبارزات سیاسی میشود.

نویسنده و محقق انقلاب اسلامی تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) در نجف اشرف به سر میبردند امور منزل به دست سید احمد اداره میشد و روشن نگه داشتن مشعل مبارزه در قم توسط ایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان فعالیتهای متفاوتی در پخش اعلامیه در داخل دارد تا این اتفاق به فوت سیدمصطفی فرزند دیگر امام خمینی(ره) کشیده میشود که با فوت ایشان مسئولیتهای سید احمد زیاد میشود که به دنبال آن هر ماه با امام خیمنی(ره) به فرانسه و نوفل لوشاتو سفر میکنند.

کامور ادامه داد: پس از آن در کنار حضرت امام هستند که اوج فعالیتهای ایشان را میتوان در دوران اقامت حضرت امام خمینی(ره) در فرانسه دانست. در آنجا نیز در ارتباط مدام و شبانهروزی با یاران نهضت در داخل کشور هستند و مدام اخبار و بیانیهها و اطلاعیههای حضرت امام را به داخل کشور منتقل میکنند که مشعل این مبارزه اوج میگیرد تا اینکه انقلاب به پیروزی میرسد.

نویسنده کتاب "زندگی و زمانه سید احمد خمینی" با اشاره به فصل سوم کتاب، اذعان کرد: فصل سوم از پیروزی تا رحلت امام خمینی(ره) را در برمی گیرد و به اتفاقاتی چون مدیریت دفتر امام توسط ایشان، تدابیری برای حفظ امنیت امام و سلامتی وی میپردازد.

وی گفت: فصل چهارم نیز به سالهای پس از رحلت امام خمینی(ره)، حمایت ایشان از رهبری جدید و حفظ و تداوم نظام اسلام و آرمانهای امام راحل را تا رحلت ایشان در بر میگیرد.

کامور با اشاره به منابع استفاده شده در نوشتن کتاب افزود: این کتاب به صورت مستند نوشته شده و در تالیف آن از سه منبع خاطرات و مطالب منتشر شده در خصوص ایشان، اسناد مبارزاتی موجود و تاریخ شفاهی استفاده شده است که قرار است  در 150 صفحه منتشر شود.

یادآور میشود، "زندگی و زمانه سید احمد خمینی" نوشته جواد کامور بخشایش به زودی از انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار