مخدر شیشه در صدر علت تماس‌گیرندگان با خط ملی مشاوره اعتیاد

معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه شیشه با 45 درصد همچنان در صدر علت تماس‌گیرندگان با خط ملی مشاوره اعتیاد است، گفت: بیشترین تماسها نیز از سوی همسران، مادران و خواهران مصرف‌کنندگان است.
کد خبر: ۲۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 05June 2014

مخدر شیشه در صدر علت تماس‌گیرندگان با خط ملی مشاوره اعتیاد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بابک دینپرست  معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال 1392 جهت ادامه فعالیت خط ملی مشاوره اعتیاد (شماره تماس 09628) مبلغ 6 میلیارد ریال در قالب تفاهمنامهای از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به سازمان بهزیستی کشور اختصاص یافت.
 
وی به اهم عملکرد خط ملی در سال 1392 اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته تعداد کل تماسها با خط مذکور 223 هزار و 425 نفر بوده که از این تعداد به 161 هزار و 184 تماس (یعنی 72 درصد) پاسخ داده شد.
 
معاون کاهش تقاضای ستاد اظهار داشت: از این میان تعداد 76 درصد از تماسگیرندگان زن و 24 درصد مرد بودهاند و 6 درصد از تماس گیرندگان زن، مصرف کننده مواد بودند. همچنین 13.5 درصد (سیزده ممیز پنج) تماس گیرندگان مصرف کننده مواد و 86.5 درصد (هشتاد و شش ممیز پنج) آنان مصرفکننده نبودند و بیشترین تماسها را به ترتیب همسران، مادران و خواهران مصرفکنندگان تشکیل میداد.
 
دینپرست در ادامه افزود: بیشترین موضوعات سوالشده مربوط به مصرف شیشه ( 45 درصد)، تریاک (14 درصد)، هروئین (5 درصد)، کراک (3 درصد) و سایر مواد 33 درصد بوده و تماسگیرندگان نیز نحوه آشنایی خود با خط ملی اعتیاد را تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، اینترنت (سایت پیشگیری نوین)، دوستان و آشنایان، اطلاعرسانی پلیس110، بهزیستی، ستاد مبارزه با موادمخدر و شوراهای هماهنگی استانها عنوان کردند.
 
وی بیان داشت: سؤالات شایع با این خط غالباً معرفی مراکز درمانی و تمایل فرد برای درمان، ارایه راهنمایی پیشگیری برای خانوادهها و نشانه ها و عوارض مواد مصرفی به خصوص مواد صنعتی، معرفی کمپ برای ترک اعتیاد، راهکارهای راغب کردن فرد معتاد برای مراجعه به درمان بوده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار