سید حسن نصرالله:

مقاومت در سال ۲۰۰۰ آخرین میخ‌ها را بر تابوت طرح اسرائیل بزرگ کوبید

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مقاومت در سال 2000 آخرین میخ‌ها را بر تابوت طرح اسرائیل بزرگ زد و می‌دانستیم که آنها انتقام جویی می‌کنند از این مقاومتی که طرح آنها را به شکست کشاند.
کد خبر: ۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷ - 15August 2013

مقاومت در سال ۲۰۰۰ آخرین میخ‌ها را بر تابوت طرح اسرائیل بزرگ کوبید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسن نصراالله با ستایش از برنامه «حکایه تموز» از شبکه المیادین گفت: مقاومت به مسئله اصلی امت اسلامی یعنی فلسطین و دفاع از حاکمیت لبنان ملتزم است.

وی افزود: مشکل از مقاومت نیست، بلکه مشکل از آمریکا و غرب و بخش زیادی از نظامهای رسمی عربی است که میخواهند مسئله فلسطین را از بین ببرند.‬
 
نصرالله ادامه داد: اینها همان آمریکا و انگلیس و فرانسه و ... هستند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در مسئله دخالت داشته و از نظر آنها مشکل این است که ما مقاومت هستیم و میخواهیم مقاومت باقی بمانیم‬.
 
‫دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آنها میخواهند همه کشورهای عربی مملو از سلاح باشد تا جنگ داخلی راه بیفتد.
وی ادامه داد: دائما به ما پیشنهاد میشود که سلاح خود را حفظ کنید، اما حتی به صورت ضمنی به ما تعهد دهید که از آرمان فلسطین و موضوع طمع ورزیهای اسرائیل دست برخواهید داشت؛ این پیشنهادها از آمریکاییها و فرانسویها و انگلیسیها و دیگران مطرح میشود.
 
سید حسن نصرالله با اشاره به پیشنهاد دیک چنی که از طریق یک شخص آمریکایی لبنانی الاصل فرستاده شده، ادامه داد: دیک چنی گفته بود آمریکا می تواند حزب الله را به صورت بینالمللی به رسمیت بشناسد، سلاح نیز در دست این حزب باقی بماند و این حزب را از لیست تروریست ها نیز خارج کند، اما به شرط آنکه حزب الله به صورت شفاهی و در پشت درهای بسته این تضمین را ارائه کند، اما ما این خواستهها را رد کردهایم، ما نمیتوانیم به کسی چنین تعهدی بدهیم، ارزش این سلاح وقتی برای کشور و آرمان آن استفاده نشود، چیست؟
 
وی درباره انفجار بمب در منطقه اللبونه لبنان در مسیر نیروهای رژیم صهیونیستی گفت: دو گروه از نیروهای ویژه تیپ گولانی با نقض حاکمیت لبنان وارد منطقه اللبونه شدند که گروه اول ماموریت خود را انجام دهد و گروه دوم تامین امنیت آنها را برعهده بگیرد تا اینکه بعد از انجام ماموریت بازگردند و این منطقه زیر نظر مقاومت بود و نیروهای مقاومت اولین بمب کارگذاشته شده را در بین گروه اول منفجر کرد و وقتی گروه دوم به محل آمد بمب دیگر نیز منفجر شد که شماری از نیروهای اسرائیلی آسیب دید و اینکه چند کشته و مجروح داشت بعد مشخص خواهد شد.
 
سید حسن نصرالله تاکید کرد: نیروهای مقاومت اطلاعاتی از قبل در خصوص قصد نیروهای اسرائیلی برای ورود به منطقه اللبونه داشتند و این اولین باری نیست که ارتش اسرائیل حاکمیت لبنان را نقض میکند اما شاید از نظر عمق و دقت اولین بود.
 
وی تصریح کرد: ما هرگز در قبال اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت زمینی لبنان تساهل به خرج نخواهیم داد و با هرگونه موارد نقض که مشاهده کنیم با دقت و برنامه ریزی مقابله خواهیم کرد.
 
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: مسئول مقابله با موارد نقض حاکمیت لبنان حکومت است و یونیفل در قبال موارد نقض حاکمیت لبنان از سوی اسرائیل چشم پوشی میکند.‬
 
وی درباره رویکرد برخی نیروها و جریانها در لبنان در قبال اسرائیل تصریح کرد: برخی نیروها در لبنان اساسا اسرائیل را دشمن نمیدانند و از این منظر که دشمن است با قضیه برخورد نمیکنند، بلکه با سوریه به عنوان دشمن برخورد میکنند‬‬‬‬‬.
 
نصرالله در پاسخ به این سوال که شاید وقتی شما با موارد نقض حاکمیت لبنان از سوی اسرائیل مقابله کنید آنها شدیدتر پاسخ دهند و اوضاع از کنترل خارج شود، در این صورت چه میکنید؟ گفت: این حق ماست که در قبال موارد نقض حاکمیت ساکت ننشینیم. این موارد نقض حاکمیت لبنان در همین سطح نیست بلکه بُعد عملیاتی دارد و اسرائیلیها از انجام آن اهداف عملیاتی را دنبال میکنند و وقتی به شما تعدی میکنند شما چه میکنید؟
 
دبیر کل حزبالله تاکید کرد: مقاومت بعد از بیرون راندن اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000 توانست طرح اسرائیل بزرگ را برای همیشه از یادها ببرد. مقاومت طرح اسرائیل را به شکست کشاند و اسرائیل بزرگ به پایان رساند.
 
نصرالله افزود: مقاومت در سال 2000 آخرین میخها را بر تابوت طرح اسرائیل بزرگ زد و میدانستیم که آنها از این مقاومتی که طرح آنها را به شکست کشاند، انتقام جویی میکنند.
 
وی درباره مراحل جنگ 33 روزه و راهبرد مقاومت درقبال آن تصریح کرد: سیاست نبرد در مقاومت بعد از مارون الراس عوض نشد. هدف ما وارد کردن بیشترین میزان خسارتهای مالی و تلفات جانی به اسرائیل بود.
 
سید حسن نصرالله افزود: ما در برخی از مناطق ارزیابی اوضاع را به برادران مقاومت واگذار کردیم و در مارون الراس مبارزان تصمیم گرفتند که تا آخرین قطره خون مبارزه کنند.‬ هدف ما نگه داشتن مناطق نبود بلکه وارد کردن بیشترین میزان تلفات به اسرائیل بود.‬ من اکنون درباره راهبرد گذشته صحبت میکنم و شاید راهبرد آینده متفاوت باشد.
 
دبیر کل حزبالله درباره آمادگی مقاومت در جنگ 33 روزه با اسرائیل افزود: ما برای ماهها جنگ برنامه ریزی کرده بودیم و میزان شلیک موشکهای ما در این مدت به نسبت آنچه داشتیم، اندک بود.
 
دبیر کل حزب الله لبنان درباره توانمندی ارتباطی مقاومت در طول جنگ تموز و تماس مداوم بین فرماندهی عملیات با مبارزان، ادامه داد: شبکه داخلی ارتباطی مقاومت یکی از عناصر قدرت و برای اسرائیل غیرمنتظره بود و اسرائیل محاسبه آن را نکرده بود.
 
سید حسن نصرالله افزود: پیام مقاومت در جنگ 33 روزه هم برای داخل لبنان و هم برای دشمنان خارجی بود. مهمترین نقطه قوت مقاومت همان رابطه عاطفی صادقانه است که با مردم لبنان برقرار کرده است.
 
وی درباره حمله موشکی حزب الله به ناوچه رژیم صهیونیستی در جریان جنگ تموز گفت:‬ ‫ما وعده اجرای اقدامات غیرمنتظره و پیروزی را داده بودیم که حمله به این ناوچه یکی از آنها بود و مبارزان برای حمله به این ناوچه آماده شده بودند.‬‬‬‬‬‬‬‬
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار