«نوری المالکی»: هدف از حمله به سامرا ایجاد فتنه طائفه‌ای بود

نخست‌وزیر عراق هدف از حمله تروریست‌های داعش به شهر سامرا را ایجاد فتنه طائفه‌ای و بازگرداندن روزهای سیاه درگیری‌های خونین داخلی به کشور دانست.
کد خبر: ۲۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 07June 2014

«نوری المالکی»: هدف از حمله به سامرا ایجاد فتنه طائفه‌ای بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری «عراق القانون»، «نوری المالکی» نخستوزیر عراق حمله روز پنجشنبه تروریستهای گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) به شهر «سامرا» را تلاشی ناکام برای ایجاد فتنه طائفهای دانست.

تروریستهای داعش پنجشنبه به شهر سامرا حمله کردند و چندین منطقه و ساختمان دولتی را تصرف کردند و تلاش کردند به حرمهای امام هادی (ع) و امام حسن عسکری(ع) حمله کنند اما نیروهای امنیتی به کمک نیروهای هوایی ارتش کنترل شهر را بازپس گرفتند.

مالکی طی بیانیهای گفت: این حمله تلاش ناکام دیگری برای ایجاد فتنه طائفهای در عراق و جبران شکست و ناکامیهای تروریستها در محاصره الانبار است. تروریستها قصد داشتند با هدف قرار دادن مرقدهای امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا عراقیها را به کشتار ترغیب کنند و آن روزهای سیاه را به عراق بازگردانند.

وی در ادامه گفت که واکنش نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی بسیار قوی و عالی بود و جنایتکاران تروریستی در این طرح و جنایت خود که وحدت ملت و ثبات و امنیت عراق را نشانه گرفته بودند شکست خوردند.

نخستوزیر عراق در ادامه از هوشیاری و همکاری ساکنان سامرا و نیروهای شوراهای بیداری و هماهنگی آنها با ارتش و پلیس عراق تقدیر کرد و از شهرهای دیگر عراق خواست که از سامرا در مقابله با حملات تروریستی الگو بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار