دمشق:

موضع اتحادیه اروپا در قبال انتخابات سوریه ناقض قوانین بین المللی است

وزارت خارجه سوریه موضع اتحادیه اروپا که انتخابات ریاست جمهوری این کشور را «غیرقانونی» خوانده بود، ناقض قوانین بین المللی برشمرد.
کد خبر: ۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ - 08June 2014

موضع اتحادیه اروپا در قبال انتخابات سوریه ناقض قوانین بین المللی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، دمشق موضع اتحادیه اروپا در مورد انتخابات ریاست جمهوری این کشور را محکوم کرد و این موضع را نقض قوانین بین المللی خواند.

«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه یک روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه آن را «غیر قانونی» خوانده بود. 

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: وزارت خارجه سوریه بیانیه اتحادیه اروپا در مورد انتخاباتی که در سوریه انجام گرفت را تقیبح می کند و این بیانیه را نقض آشکار قوانین بین المللی می داند؛ قوانینی که براحترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در مسائل داخلی آنها تاکید دارد. 

وزارت خارجه سوریه می افزاید: این موضع با ساده ترین قوانین دموکراسی و احترام به حق ملت ها برای انتخاب رهبران خویش و رقم زدن آینده خود از طریق صندوق های رای گیری است تناقض دارد با این اعتبار که مشروعیت حقیقی تنها برخواسته از اراده ملت ها بوده ونه با رضایت این کشور و آن کشور. 

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که استقبال گسترده مردم سوریه در داخل و خارج از انتخابات ریاست جمهوری برای انجام حق رای گیری محکمترین دلیل بر حقانیت انتخابات است. 

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تاریخ 13 خرداد ماه جاری در 13 استان از مجموع 14 استان این کشور برگزار شد که با مشارکت بیش از 70 درصدی مردم همراه بود و بشار اسد با کسب بیش از 88 درصد آراء مجددا برای 7 سال دیگر به عنوان ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار